fbpx
Kategoria: eCommerce
Jak sprzedawać przez internet produkty i usługi?

Jak sprzedawać przez internet produkty i usługi?

Jeszcze na długo przed założeniem własnej firmy zadajesz sobie pytanie, jak sprzedawać przez internet swoje produkty i usługi. Od czego zacząć, jakie kanały sprzedaży wybrać? W 2019 udział w rynku reklamy online przewyższył nakłady na promocję w TV. To historyczny moment i znak, że online jest teraźniejszością i przyszłością sprzedaży. Poniższy artykuł podpowie Ci sposoby na pozyskanie klientów w internecie. Sposoby zarówno płatne, jak i te zupełnie darmowe.

jak sprzedawać przez internet

Pamiętaj, nie ma nic za darmo

Ok! Masz rację, nie ma nic za darmo. Nawet te z pozoru bezpłatne sposobu pozyskania klientów są zawsze obarczone tzw. kosztem alternatywnym. Czyli tym, co mógłbyś zrobić oraz ile mógłbyś zarobić w czasie, kiedy zajmujesz się tworzeniem contentu na stronę lub prowadzeniem fanpage na facebooku na własną rękę. Warto ten koszt wyliczyć. Jeśli koszt alternatywny jest wyższy niż szacowane efekty własnych działań, warto zlecić takie zadania agencji interaktywnej.

Ważne też jest wybranie sposobów i narzędzi komunikacji odpowiednich do Twojej działalności. Mechanik samochodowy nie musi prowadzić profesjonalnego fanpage na facebooku, by pozyskiwać klientów (ale może, i są przykłady sukcesów), firma budowlana nie musi korzystać z content, czy buzz marketingu. Jednak na tym poziomie ogólności przedstawimy sposoby wykorzystywane najczęściej i przez większość firm działających w internecie.

Strona internetowa

Wiele osób zaczyna sprzedaż w internecie od stworzenie strony internetowej, jednak po dwóch miesiącach okazuje się, że „strona nie sprzedaje”. Niestety przez te dwa miesiące nie wykonali oni żadnego działania, by na tej stronie pojawili się użytkownicy. Głównym narzędziem sprzedaży Twoich usług w internecie będzie zawsze Twoja profesjonalna strona internetowa. To na niej koncentruj swój ruch ponieważ jest skondensowanym źródłem wiedzy o Twojej firmie, usłudze lub produkcie. W krótkiej rozmowie telefonicznej nie poinformujesz znajomego, czy też potencjalnego klienta o swojej usłudze, na angażującej i dobrze skonstruowanej stronie będzie miał możliwość zapoznać się z ofertą dokładnie. Twoim zadaniem jest zatrzymanie użytkownika na stronie, a w konsekwencji jego konwersja na sprzedaż czy też umówione spotkanie.

Dowiedz się więcej naszej usłudze: Tworzenie stron internetowych

Poinformuj znajomych

Warto zadzwonić do znajomych i ich poinformować o tym czym się zajmujesz, jeszcze lepiej jest się z nimi spotkać. To ważne ponieważ każdy z Twoich znajomych to potencjalny handlowiec Twojej firmy. Jednak nie zawsze istnieje możliwość spotkania czy też poinformowania 400 kontaktów znajdujących się w telefonie. Z pomocą przychodzi Facebook. Zaproś znajomych do polubienia fanpage. Do tych z którymi chciałbyś współpracować, lub tych których Twoja oferta może zainteresować, napisz. Pamiętaj jednak by wiadomości nie były generyczne ponieważ Facebook może zablokować Twoje konto. Dodatkowo personalizowane wiadomości będą konwertować znacznie lepiej.

Bądź w mediach społecznościowych

Załóż fanpage na Facebooku, Instagramie lub LinkedIn. Ważny jest odpowiedni dobór kanałów. Firmy odzieżowe chętniej promują się na Facebooku i Instagramie, agencje pracy na LinkedIn. Fanpage prowadzony regularnie i w interesujący sposób może przynieść wymierne korzyści. Nie musisz tworzyć memów i zabawnych treści na siłę, możesz skoncentrować się na tworzeniu informacji przydatnych dla Twoich klientów na przykład: cukiernia może tworzyć life hacki dotyczące pieczenia, kawiarnia pokazywać jak zrobić domową kawę po turecku.

Staraj się by treści, które zamieszczasz były interesujące, naturalne i zmierzały do osiągnięcia wyznaczonego celu. Grafiki staraj się tworzyć estetyczne. Zdjęcia potraw z restauracji powinny być profesjonalne, ale z imprezy integracyjnej zespołu już niekoniecznie.

Dowiedz się więcej naszej usłudze: Agencja Social Media

Cold mail i newsletter

Przeszukaj internet i zrób listę potencjalnych klientów włącznie z adresem www, email, imieniem osoby do której piszesz oraz stwórz dedykowaną treść przypisaną do danej osoby i wyślij personalizowane wiadomości do wszystkich osób, które znalazłeś. To żmudna, ciężka i długotrwała praca ale może się opłacić i zaowocować spotkaniem z potencjalnym klientem. Warto pamiętać, że najlepiej działają maile personalizowane, w których przedstawiasz siebie i swoją firmę oraz informację w jakim celu się kontaktujesz (spotkanie oczywiście!). Zapytaj o zgodę na przedstawienie szerszej oferty, nie przesyłaj od razu załączników. Nikt tego nie lubi, przecież nikt nie wchodzi do Twojego mieszkania bez Twojej zgody.

Napisz news i wyślij do portali branżowych

Jeśli potrafisz ciekawie pisać lub znasz kogoś kto potrafi i może Ci pomóc, napisz news o swojej firmie i wyślij go do redaktorów portali tematycznych. Pamiętaj jednak, że musisz zainteresować redakcję, a redakcja nie ma obowiązku publikować informacji bezpłatnie – warto przemyśleć inwestycję w artykuł sponsorowany. Część redakcji jednak może zdecydować się opublikować informację uznając ją za ciekawą dla swoich czytelników.

Kampanie na Facebook’u

Jeśli posiadasz budżet na reklamę warto rozważyć kampanię płatną na facebooku, możesz ją realizować we własnym zakresie np. promując posty na fanpage’u, jednak często lepiej ją zlecić profesjonalnej firmie, której działania przyniosą oczekiwane rezultaty. Jeśli jednak nie stać Cię na znaczne wydatki, promuj posty. Nawet małymi kwotami rzędu – 10-40 zł dzięki czemu stopniowo i systematycznie będziesz zwiększał zasięg swoich postów.

Kampanie Google Ads i YouTube

Kiedy pada pytanie, jak sprzedawać przez internet, musi pojawić się temat kampanii Google Ads. Dla posiadaczy większego budżetu reklamowego pozwalającego zatrudnić agencję interaktywną lub inbound marketingową warto rozważyć kampanie AdWords (PPC), dla tych którzy mogą pozwolić sobie na stworzenie wideo reklamowego ciekawą propozycją będzie kampania Youtube. Gdzie w przypadku formatu TrueView In-Stream, płaci się za obejrzenie całego wideo lub co najmniej jego 30 sekund.

Portale ze zleceniami

Ten kanał odradzamy. Dlaczego? Konkurencja znacznie zaniża ceny (stawki są bardzo często poniżej granic zdrowego rozsądku), często też rywalizujesz ze „studentami”. Dodatkowo klienci, poszukujący wykonawców na takich portalach przy wyborze oferenta kierują się ceną nie biorąc pod uwagę innych czynników takich jak jakość, czas realizacji, obsługa klienta czy zakres usługi. Nie jest to też miejsce na edukowanie takich klientów, a rywalizowanie ceną mija się z celem. Jeśli jednak masz czas i możesz zaoferować niskie ceny swoich usług lub produktów możesz rozważyć tę formę promocji. Na dłuższy dystans jednak ta forma sprzedaży nie odpowie na pytanie jak sprzedawać przez internet.

Natomiast jeśli sprzedajesz produkty wysyłkowo, warto rozważyć portale takie jak Allegro czy OLX , o których sile sprzedażowej nie trzeba się rozpisywać.

Twórz wartościowy content

Co sprowadziło Cię na naszą stronę? Ciekawy content, który może pomóc Ci rozwinąć skrzydła w biznesie. Dzięki temu poznałeś naszą firmę i być może zainteresuje Cię nasza oferta, być może zechcesz z nami współpracować i wypełnisz formularz kontaktowy lub napiszesz na messengerze z pytaniem? Właśnie o to chodzi. Ty też możesz tworzyć ciekawy content. Bardzo dobrym przykładem jest Poradnik Przesiębiorcy. Przykłady? Jesteś prawnikiem: pisz porady prawne, prowadzisz sklep z biżuterią napisz o tym jak wybrać pierścionek zaręczynowy lub jak potajemnie zdobyć rozmiar palca narzeczonej, prowadzisz pizzerię napisz o historii pizzy lub na jakim targu i jak wybrać świeże składniki do domowej pizzy. Pisz o tym, co zainteresuje Twoich potencjalnych klientów.

Dowiedz się więcej naszej usłudze: Copywriting

Mamy nadzieję, że wiesz od czego zacząć i wiesz jak sprzedawać przez internet. Życzymy Ci powodzenia i wytrwałości!


5/5 - (14 ocen)
Jak sprzedawać przez internet produkty i usługi?Wróć do bazy wiedzy
5/5 - (14 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Czytaj dalejSocial media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.
  • Kategoria: eCommerce
    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    Czytaj dalej5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie
  • Kategoria: Biznes
    Co to jest WCAG?

    Co to jest WCAG?

    Czytaj dalejCo to jest WCAG?
Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader