fbpx

Optymalizacja konwersji (CRO)

Masz duży ruch na strony internetowej, ale klienci nie kupują Twoich produktów? Użytkownicy dodają produkty do koszyka, ale nie finalizują zamówienia? Szukasz sposobu aby poprawić współczynnik konwersji eCommerce?

Według badań, do kasy dociera zaledwie 31% klientów, którzy dodali coś do koszyka. Oznacza to, że wśród klientów, którzy dodali coś do koszyka, tylko 31 klientów na 100 dociera do kasy i składa zamówienie, a 69 rezygnuje z różnych powodów. W Twoim sklepie jest podobnie?

W naszej agencji poprawiamy intuicyjność strony internetowej, co umożliwi pozyskiwanie potencjalnych klientów. Z kolei dla eCommerce pomagamy zwiększyć współczynnik konwersji, a co za tym idzie sprzedaż!

CRO

Optymalizacja konwersji (CRO) w eCommerce

Proces optymalizacji konwersji w zależności od sklepu może być różny. Wszystko zależy od produktu, grupy docelowej, zastosowanych rozwiązań i technologii. Jeśli jednak zależy Ci, na systematycznej poprawie efektywności biznesowej Twojego sklepu online warto zainwestować w optymalizację konwersji już dziś.

Nasza agencja wykona audyty Twojego sklepu online w celu mapowania procesu zakupowego i jego słabych stron, zweryfikuje lejek sprzedażowy, wykona analizę konkurencji oraz zweryfikuje widoczność strony internetowej w Google.

Dzięki monitoringowi zachowania użytkowników zweryfikujemy słabe punkty serwisu a następnie je poprawimy. Dzięki audytom eksperckim zweryfikujemy problemy występujące na ścieżce konwersji i sprawimy, że Twój sklep stanie się bardziej przyjazny użytkownikom. Zmiany pozwolą na pozyskiwanie nowych klientów, zwiększenie ruchu, zwiększenie wartości koszyka zakupowego, zwiększenie liczby transakcji, zmniejszy współczynnik odrzuceń oraz poprawę użyteczności strony.

Testy

Testy A/B

Optymalizacja konwersji (CRO) nie powinna być procesem prowadzony bez merytorycznych podstaw, tak samo nigdy nie powinna opierać się na z góry przyjętym założeniu. Podejście to praktykujemy w Nestry i właśnie dlatego, wdrożone rozwiązania testujemy za pomocą różnorodnych narzędzi optymalizacji konwersji. Jednym z nich są testy i audyty, dzięki który jesteśmy w stanie zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

W tym celu przeprowadzamy testy A/B. Polegają one na przygotowaniu dwóch lub więcej wersji danego elementu, a następnie przetestowaniu go w praktyce. Najbardziej efektywna wersja staje się tą ostateczną i zostaje wdrożona.

Ta metodologia pozwala testować, analizować i wyciągać wnioski w kontekście najróżniejszych procesów i elementów sklepu internetowego od detali jak kolory przycisków po takie jak formularza kontaktowego, proces zakupowy, karty produktów i wiele więcej.

Wnioski wyciągnięte na podstawie testów pozwalają nam poprawiać serwis, a ich finalnym efektem jest optymalizacja współczynnika konwersji czy wydłużenie czasu spędzonego na stronach sklepu online.

Narzędzia

Narzędzia optymalizacji konwersji

Conversion Rate Optimization wymaga wielu analiz, audytów oraz wiedzy eksperckiej wspartej narzędziami usprawniającymi ten proces. Narzędzia wykorzystywane w naszej pracy dają niemal nieograniczone możliwości działań mających na celu wzrost współczynnika konwersji.

Takimi narzędziami są przede wszystkim automatyzacja marketingu, cognitive walkthrough, testy A/B/X, badanie heatmap, analiza lejka konwersji, pozycjonowanie stron, testowanie różnych call to action, analiza statystyk dostępnych w Google Search Console, Hotjar, Google Analytics, SurfSEO, Google Optimize, badanie potrzeb klientów, nagrania ruchu kursora, narzędzia testujące szybkość, potencjał sklepu internetowego czy umożliwiające dokonania nagrań wideo sesji użytkowników.

Wykorzystanie tych narzędzi ma na celu poprawę współczynnika konwersji oraz sprawienie, aby strona czy sklep online były jak najbardziej intuicyjne i przyjazne użytkownikom.

Automatyzacja

Marketing Automation

Dzięki automatyzacji Twojego sklepu na WooCommerce zmienimy porzucone koszyki w pieniądze na Twoim koncie. Pomogliśmy naszym klientom zwiększyć zyski z porzuconych koszyków nawet o 1000%. Jak? Dzięki stworzonym przez nas scenariuszom automatyzacji marketingu w WooCommerce odzyskujemy znaczne ilości utraconych koszyków, utraconych klientów i budujemy przywiązanie do marki!

Marketing Automation pozwala na pozyskanie nowych klientów, zaangażowanie obecnych, odzyskanie utraconych klientów (Winback emails) oraz zwiększyć retencję obecnych, czy nawet zmniejszyć koszty obsługi i ilość zwrotów za pomocą np. mailingów edukacyjnych.

Jest to jeden z kluczowych elementów, który w znacznym stopniu wpływa na wzrost współczynnika konwersji i powinien być natychmiast wprowadzony w Twoim sklepie!

Badania

Badanie zachowania użytkowników

Wykorzystanie technik pozwalających na monitorowanie zachowania użytkownika na stronach Twojego sklepu pozwoli nam dokładnie przyjrzeć się Twojej grupie docelowej w akcji!

Dzięki narzędziom takim jak HotJar, możemy rejestrować zachowanie użytkowników, badać potencjał sklepu internetowego, skuteczności procesu zakupowego oraz efektywność kart produktowych.

Analiza zachowań internautów korzystających z Twojego sklepu oraz automatyczne zbieranie danych sprawia, że optymalizacja konwersji (CRO) poprawia nie tylko skuteczności lejka sprzedażowego, ścieżki konwersji czy powoduje wzrost współczynnika konwersji, ale również sprawia, że Twój sklep jest stworzony z myślą o Twojej grupie docelowej i jest User Friendly.

Audyty

Audyt Twojego sklepu

Nigdy nie pracujemy w ciemno. Zanim zaczniemy pracę, wykonujemy niezbędne audyty pozwalające nam na weryfikację elementów sklepu internetowego wymagających poprawy.

Przeprowadzamy audyt techniczny weryfikujący poprawność działania strony, jej szybkość wczytywania się (Google Page Speed oraz Pingdom Tools), testy scenariuszy, oraz błędy występujące na WWW co pozwala na wyeliminowanie nieprawidłowości w funkcjonowaniu serwisu.

Audyt SEO – za pomocą profesjonalnych narzędzi dokonujemy audytu SEO Twojego sklepu pod kątem contentu. Eliminujemy błędy, co pozwala na zwiększenie ruchu na WWW, obniża koszt konwersji oraz zwiększa widoczność w Google.

UX/UI

Analiza ścieżki konwersji

Jednym z kluczowych elementów optymalizacji współczynnika konwersji jest pełne wykorzystanie potencjału strony internetowej w kontekście procesu zakupowego .

Poza analizą nagrań wideo sesji użytkowników badamy serwisy internetowe za pomocą audytów metodą ekspercką Cognitive Walkthrough, która pozwala precyzyjnie zbadać ścieżkę użytkownika w sklepie internetowym, zidentyfikować błędy oraz występujące na ścieżce problemy (Conversion Killers).

Optymalizacja konwersji w procesie zakupowym pozwala zdecydowanie zwiększyć liczbę odwiedzin karty produktowej – od której często zaczyna się proces zakupowy – z akcją dodania produktu do koszyka oraz zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

Sales Funnel

Analiza lejka konwersji

Nasze wsparcie nie kończy się jednak na powyższych aspektach koncentrujących się wokół Twojego eCommerce. W procesie optymalizacji konwersji kluczowe są także pozostałe elementy lejka konwersji (inaczej zwanego Sales Funnel lub Lejkiem Sprzedażowym).

Wśród tych elementów możemy wymienić analizę grupy docelowej, analizę kampanii reklamowej, analizę komunikacji marketingowej, audyt cenowy konkurencji, analizę SWOT i wiele więcej. Wszystkie te elementy i ich poprawa przyczyniają się do optymalizacji współczynnika konwersji.

Dołącz do grona zadowolonych klientów!

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a my odezwiemy się do Ciebie w ciągu 24h!

Proces

Optymalizacja konwersji

Brief

Pierwszym etapem współpracy jest przedstawienie oczekiwań, warsztat oraz definiujemy cele, a więc określenie działań, jakie powinny być mierzone jako współczynnik konwersji. Wszystko to pozwala nam określić priorytety oraz mierzalne efekty związane z optymalizacją konwersji.

Analiza i zebranie danych

Drugim krokiem jest analiza oraz zebranie niezbędnych danych, a więc określenie obecnego poziomu współczynnika konwersji, dokonujemy reaserchu i odszukujemy branżowe benchmarki. Ustalamy ostateczny zakres realizacji.

Testy i badania

Przeprowadzamy audyty za pomocą narzędzi monitorujących zachowanie użytkowników na WWW, analizujemy Google Analytics, Google Search Console, przeprowadzamy testy, weryfikujemy obecne ścieżki konwersji oraz przeprowadzamy audyt metodą Cognitive Walktrought. Sporządzamy dokument po audytowy, w którym wyciągamy wnioski i rekomendujemy zmiany.

Optymalizacja współczynnika konwersji

Przechodzimy do faktycznych działań, w tym np. projektujemy nowe ścieżki konwersji, modyfikujemy i usprawniamy obecne, rekomendujemy dodatkowe funkcjonalności wspierające proces optymalizacji konwersji, wprowadzamy zróżnicowane metody zbierania leadów, usprawniamy proces wypełniania formularza kontaktowego, przeprowadzamy automatyzację marketingu w sklepach na WooCommerce oraz wykorzystujących platformy do marketing automation. Przeprowadzamy wszelkie działania mające na celu poprawę współczynnika konwersji ustalone podczas briefowania.

Weryfikacja i korekty

Monitorujemy wprowadzone zmiany, analizujemy efekty i wyciągamy wnioski. Optymalizujemy ścieżki konwersji oraz scenariusze automatyzacji, analizujemy ruch, ilość dokonanych zakupów, oraz dokonujemy korekt w procesie. Efektem jest stała optymalizacja konwersji na stronie, poprawa UX pozwalająca zmniejszyć współczynnik odrzuceń oraz osiągnięcie korzyści biznesowych dla naszego klienta.

cytaty
W ramach współpracy z Nestry tworzymy liczne projekty digitalowe, w tym rozbudowane witryny internetowe, landing pages, mailingi czy sesje fotograficzne do kreacji online. Realizacje prezentują najwyższy poziom – rozwiązania są kreatywne i co najważniejsze uwzględniają cele i uwarunkowania biznesowe. Poza tym zadania są zawsze realizowane na czas, co dla każdego marketera jest nieocenioną zaletą. Warto podkreślić świetne przygotowanie merytoryczne konsultantów Nestry, znajomość narzędzi digitalowych i kompleksowe podejście do zlecanych zadań. Polecam! Witold Wolny
Przez kilka miesięcy pracowałam z tą firmą – stworzyli dla nas wspaniałą stronę internetową. Bardzo szybko radzą sobie z każdym problemem, mają super pomysły i bardzo profesjonalne podejście. Dziękuję za super współpracę 🙂 Antonina Janczak
Bardzo polecam Nestry. Firma wspiera działania marketingowe naszej firmy. Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu, terminowości i niecodziennych rozwiązań marketingowych. Piotr Całka
Bardzo polecam Nestry. Firma wspiera działania marketingowe naszej firmy. Jesteśmy pod wrażeniem profesjonalizmu, terminowości i niecodziennych rozwiązań marketingowych. Lena Ilnicka
Podejmując współpracę z agencją interaktywną Nestry wybiera się 100% profesjonalizm. Rozległa wiedza branży poparta ogromnym doświadczeniem w realizacji szerokiego spektrum usług jest gwarancją wysokiej jakości każdego realizowanego przez Nestry projektu. Doskonały kontakt z Agencją sprawia, że projekty odzwierciedlają oczekiwania klienta zarówno pod względem funkcjonalnym jak i estetycznym. Na szczególną uwagę zasługuje aspekt wizualny kreacji tworzonych przez Nestry. Projekty graficzne są dobrze skomponowane, wpisane w kontekst, przejrzyste i współczesne. Fotografie emanują znajomością kunsztu, opowiadają historię i po prostu cieszą oko. Stawiając na Nestry można mieć pewność, że jest się w dobrych rękach – zdecydowanie polecam! Jakub Chmielewski
Potwierdzamy profesjonale podejście do biznesu. Rzeczowo, fachowo + doradztwo i myślenie na każdym etapie wdrożenia. Realizacja dla nas to strona internetowa Broker Druku. Gorąco polecam.”;”Przemysław Gąsiorowski Przemysław Gąsiorowski

Portfolio

Zobacz nasze realizacje

Branding – Mazury.com.pl – spotkania na szlaku!

Branding – Mazury.com.pl – spotkania na szlaku!

Branding

Zobacz
Branding Sensorfarm

Branding Sensorfarm

Branding

Zobacz
U-City Residence, Twoje miejsce na ziemi

U-City Residence, Twoje miejsce na ziemi

Website

Zobacz
Portal edukacyjny dla Weterynarzy

Portal edukacyjny dla Weterynarzy

Portal

Zobacz

CRO

Optymalizacja sklepu online

Założenie własnego sklepu online to dopiero początek przygody z e-commerce. Aby wszystko poprawnie funkcjonowało, a Twój e-sklep przynosił satysfakcjonujące wyniki, należy pamiętać o optymalizacji. Czym jest, co oznacza oraz jak zoptymalizować sklep? 

Optymalizacja jest przede wszystkim ciągłą pracą nad poprawnym funkcjonowaniem sklepu oraz dbałością o jego rozwój. Zaczynając od podstaw, jak czas ładowania strony, przez optymalizację treści pod SEO, konfigurację wtyczek, poprawę bounce rate (współczynnik odbicia) i wiele, wiele więcej. 

Jest ona o tyle ważna, że bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Poprzez poprawę kilku kluczowych kwestii, jak choćby wyżej wspomniane SEO, Twój e-sklep może w znacznym stopniu zwiększyć liczbę odwiedzin, co wpłynie na późniejszą liczbę transakcji. 

Poprzez poprawę procesu sprzedażowego, wzrośnie współczynnik konwersji. Na marginesie dodam, że jego uśredniony wynik wynosi zaledwie 2%. Co, jeśli poprzez optymalizację, CR (ang. conversion rate) wzrośnie do 4%? Twoja sprzedaż się podwoi. 

Tak, jeśli aktualnie sprzedajesz za 10 000 zł, to po poprawie CR z 2% do 4%, Twoja sprzedaż wyniesie 20 000 złotych przy tym samym koszcie pozyskania leada. Odpowiednia optymalizacja polega na tym, by Twój e-commerce wygenerował zyski, które wcześniej były uznawane jako niemożliwe przy braku zwiększania kosztów pozyskania sprzedaży.

W kwestii bounce rate, współczynnik ten możesz sprawdzić w Google Analytics.

Po więcej informacji oraz porad odnośnie bounce rate, zachęcam do zapoznania się z naszym artykułem.

Odnośnie pozostałych wskaźników, czas ładowania strony możesz sprawdzić tutaj:
https://pagespeed.web.dev/

Dla SEO natomiast najlepszym testem jest sprawdzenie pozycji strony poprzez narzędzie https://gspot.intensys.pl/. Wystarczy wpisać tam adres strony oraz słowa kluczowe, dla jakich pozycję chcemy sprawdzić. 

Gdy zależy nam na szybszych rezultatach, powinniśmy skupić się przede wszystkim na ułatwieniu procesu zakupowego. Zalicza się do tego działania z zakresu UX, jak choćby ujęcie najważniejszych kwestii w początkowym viewporcie użytkownika. Tak, by możliwie nie musiał schodzić w dół strony, na przykład, w celu złożenia zamówienia. 

Im więcej kliknięć i scrollowania, tym mniej użytkowników na stronie docelowej. Sprawdzić to można dzięki narzędziu, jak Hotjar (https://www.hotjar.com/). 

Dzięki niemu istnieje możliwość stworzenia tak zwanej heat mapy, która pokazuje ruch na wybranej stronie. 

Mając taką wiedzę, można również zauważyć, w jakich miejscach na stronie użytkownicy się “zawieszają” i zaprzestają dalszemu przeglądaniu.
Istnieje darmowy pakiet testowy, dzięki któremu bez zobowiązań można przetestować to rozwiązanie u siebie. Czemu więc by nie spróbować?
Wiedza, którą dzięki temu posiądziesz pokieruje Cię w odpowiednią stronę zmian, a Twój e-commerce będzie przynosić lepsze wyniki

Na niektóre rezultaty optymalizacji trzeba poczekać nieco dłużej. Szczególnie sprawdza się to podczas pracy nad SEO (ang. search engine optimization). Efekty tutaj potrafią być widoczne dopiero po kilku tygodniach. Są jednak bardziej długotrwałe oraz stabilne. Do SEO zalicza się przede wszystkim dopasowanie treści na stronie pod konkretne słowa kluczowe oraz poprawa kodu i struktury samej www. 

Optymalizacja sama w sobie nie ma końca. Po wprowadzeniu ogólnych zasad UX (ang. user experience) i UI (ang. user interface), poprawieniu SEO i ułatwieniu procesu zakupowego, można przejść do przeprowadzania testów i ankiet, by Twój sklep był dopasowany jak najbardziej do preferencji użytkowników. 

Najczęściej stosuje się testy A/B, gdzie wprowadza się wyłącznie jedną zmianę i kieruje się ruch stronę pierwotną, jak i zmodyfikowaną w proporcji 50/50. Można również bezpośrednio przeprowadzić ankietę u klientów, by poznać bliżej ich opinię oraz gusta. Dzięki temu otrzymasz feedback, co jeszcze możesz poprawić w swoim sklepie, by przynosił lepsze wyniki.

Wraz z rozwojem branży e-commerce, powstają coraz efektywniejsze rozwiązania, dzięki którym Twój sklep ma szansę rozwoju. Jedną z zyskujących popularność metod, jest tzw. “one click buy”. Jest to kupienie produktu przez stałego klienta poprzez jedno kliknięcie. Jest to możliwe, gdy klient ma zapisaną kartę płatniczą w naszym sklepie oraz ma zarejestrowane konto. Aż 46% internautów płaci za pomocą kart debetowych/kredytowych w internecie, więc jest to rozwiązanie dla szerokiej liczby użytkowników. Czy Twój e-commerce jest gotowy na to ułatwienie? 

Zagadnień do optymalizacji w e-commerce jest oczywiście o wiele więcej.
Jednak tak samo, jak w innych branżach, istnieją profesjonaliści wyspecjalizowani w konkretnej niszy. Nie inaczej jest z optymalizacją e-sklepów.  Zamiast samemu pamiętać o najmniejszych szczegółach i poświęcać sporo czasu na diagnozę i przekształcenia w sklepie, możesz to zlecić doświadczonej agencji interaktywnej
Zyskasz dzięki temu stałą obsługę strony oraz rzetelny audyt całego e-commerce.
Agencja, taka jak nasza, zadba o całościową poprawę funkcjonowania sklepu, co przełoży się na najważniejsze wskaźniki, jak współczynnik konwersji, ROAS, wyższą pozycję w wyszukiwarce i przede wszystkim większą sprzedaż. Jeśli zależy Ci na optymalizacji Twojego e-commerce bez poświęcania na to sporej ilości czasu – koniecznie skontaktuj się z nami.

Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader