fbpx
Kategoria: Social Media
Kreatywne pomysły na posty na facebooku

Kreatywne pomysły na posty na facebooku

W mediach społecznościowych dobra treść już nie wystarczy. Wiedza na dany temat oraz umiejętności to za mało. Chcąc wybić się ponad przeciętność, szczególnie na Facebooku, potrzebujesz, aby Twój profil firmowy wyróżniał się na tle innych kont w social mediach

Czy są sprawdzone pomysły na angażujące treści? Tak, kilka cennych podpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Oczekiwania odbiorców to angażujące posty

Dziś użytkownicy facebooka szukają czegoś więcej, niż tylko informacji na temat promocji i użyteczności danego produktu, usługi lub oferty. Twoje wpisy powinny wzbudzić zainteresowanie.

Najlepiej jeśli będziesz przemycał w treściach swoje usługi, ale w nienachalny sposób. Oczywiście Twojej firmie są również potrzebne typowe posty reklamowe, ale nie możesz wykorzystywać ich w każdym swoim komunikacie.

Pamiętaj, że w dobie przebodźcowania informacyjnego, odbiorcy szybko się nudzą. Potencjalnych klientów nie nabierzesz na coś nie autentycznego, nie zgodnego z wizją i misją Twojej firmy.

Najpierw strategia marketingowa

Dlatego zanim w ogóle zaczniesz publikować posty w mediach społecznościowych, w tym również na facebooku, powinieneś się odpowiednio przygotować.

Must have skutecznej komunikacji marketingowej jest strategiczne planowanie komunikacji. Musisz wiedzieć do kogo chcesz kierować swoją komunikację, jaki język w niej stosować, czego unikać, znać swoje mocne i słabe strony, szanse, zagrożenia oraz przede wszystkim grupę docelową.

Bez dokładnego określenia person komunikacyjnych, archetypów marki, nie warto rozszerzać biznesu w mediach społecznościowych.

Ludzie wymyślają posty na Facebooka

Dziel się wiedzą

Facebook i wartościowe treści to pożądane zestawienie. Dlatego jeśli jesteś w danej dziedzinie ekspertem, nie bój się tym dzielić ze swoja społecznością. Najlepiej, gdyby Twoje wpisy były krótkie i konkretne, a jednocześnie pisane zrozumiałym językiem dla większości Twoich fanów.

Edukacja stosowana w postach to świetny sposób, żeby udowodnić ludziom, że Twoja firma zna się na oferowanych usługach, produktach itp. Przykładowo jeśli posiadasz sklep internetowy ze sprzętem do gimnastyki sportowej, to mile widziane byłyby posty na temat ćwiczeń, w których można zastosować Twój produkt, a także zalety danego ćwiczenia, czy ciekawostki związane z gimnastyką sportową.

Możesz również np. pisać porady na temat odpowiedniej postawy ciała, montować i publikować krótkie wideo, na których przedstawiasz jak prawidłowo wykonać dane ćwiczenie, czy linkować ciekawe artykuły dostępne w Internecie.

Wideo bardziej angażuje społeczność

Nie bez powodu wspomnieliśmy o materiałach wideo.

To właśnie, krótkie, tematyczne materiały video są w trendach marketingowych na 2022 rok.

Nie musisz na nie poświęcać zbyt dużo czasu, ponieważ wystarczy, że będziesz dodawał filmy trwające maksymalnie 60 sekund. Kunszt polega na tym, że w niewielkiej przestrzeni czasowej masz zainteresować swoich odbiorców.

Real time marketing

Real time marketing to strategia marketingowa opierająca się na nawiązywaniu w prowadzonych kampaniach do bieżących wydarzeń.

Musisz umiejętnie i kreatywnie reagować na bieżące wydarzenia społeczne, kulturalne, czy sportowe. Radzimy jednak unikać tematów powiązanych z polityką, czy religią. Co prawda, takie posty na facebooku mogą cieszyć się niemałą popularnością, a ich zasięg będzie nieprzeciętnie wysoki, to jednak takimi działaniami możesz na dobre zniechęcić sporo grupę stałych klientów Twojej firmy.

Poniżej reakcja na brak zwycięstwa Roberta Lewandowskiego w plebiscycie France Football. Realizacja Nestry dla firmy ebeton.pl, która zajmuje się dostarczaniem betonu online.

RTM - pomysł na post na Facebooka

Kilka tygodni temu sporym echem odbiła się kampania Decathlonu. Międzynarodowa sieć sklepów branżowych oferujących m.in. odzież, artykuły i akcesoria domowe w inteligentny sposób odwołała się w swoim przekazie do zamieszania z udziałem najpopularniejszego w Polsce rapera ostatnich miesięcy Michała Matczaka, którego większość ludzi kojarzy z pseudonimu scenicznego MATA.

Dla niewtajemniczonych popularny raper, został zatrzymany za posiadanie 1,5 grama narkotyku.

Natychmiastowa reakcja i przedstawienie produktu na kanwie ważnych wydarzeń to właśnie wspomniany RTM.

Pomysł na kreatywny post na Facebooka - Decathlon RTM
Kampania reklamowa firmy Decathlon

Kartka z kalendarza

Zaangażowanie Twojej marki na Facebooku mogą również zwiększyć posty, które przypominają użytkownikom o danym świecie, a jednocześnie komunikat załączony na grafice można połączyć z proponowanymi usługami Twojej marki.

Planując Content Plan na dany miesiąc warto zajrzeć do kalendarza i zaznaczyć w nim święta zarówno te popularne, jak i nietypowe. Jest to też prosty sposób na inspiracje w poszukiwaniu pomysłów na angażujące posty. Niezależnie czym się zajmuje Twoja firma, przy odrobinie kreatywności znajdziesz sposób na przekazanie wartości lub korzyści proponowanych przez Ciebie usług i nie pominiesz symbolicznego odwołania się do danego święta.

Kreatywne pomysły na posty na facebook – kartki z kalendarza

Black Friday:

Pomysł na post na Facebooka - Black Friday

Dzień Kobiet:

Pomysł na post na Facebooka - Dzień Kobiet

Święta Bożego Narodzenia:

Pomysł na post na Facebooka - Boże Narodzenie

Oktoberfest:

Pomysł na post na Facebooka - Oktoberfest

Walentynki:

Pomysł na post na Facebooka - Walentynki

Ciekawe posty, które zachęcają do zabawy

Musisz wiedzieć, że angażujące posty na facebooku to również takie, na które użytkownicy nie muszą poświęcać zbyt dużo czasu. Odbiorcy lubią w sieci chwalić się swoimi upodobaniami. Dlatego do kreatywnych pomysłów na angażujące posty również należy zaliczyć publikacje typu Love/Like/Hug czyli zaprezentowanie społeczności kilka wariantów poprzez przedstawienie na grafice emotikonek.

Taki post od ludzi nie wymaga dużego nakładu czasu, a użytkownicy facebooka mogą wyrazić swoją opinię, którą podajemy Im na wyciągnięcie ręki.

Emotikonki - pomysł na post na Facebooka

Zadaj pytanie

Klientów możesz także zainteresować swoją działalnością poprzez proste pytania, które jednak nie powinny zbyt często odbiegać od spraw związanych z Twoją branżą.

Zadawane pytania powinny być również umieszczone na grafice i koniecznie muszą rzucać się w oczy potencjalnych klientów. Niemal w każdej branży, użytkowników strony na facebooku zachęcisz pytając ich o wiedzę, preferencje, wątpliwości, czy doświadczenie.

Dobrze jeśli dane pytanie podzieli Twoją społeczność, ale musisz uważać, żeby Twój post nie doprowadził do podziałów, które w komentarzach wywołają dyskusję opartą na wyzwiskach czy przekleństwach. Jeszcze raz przypominamy, aby wpisy nie były nacechowane politycznie oraz nie odwoływały się do religii.

Śmiało zadawaj pytania swojej społeczności i wciągaj ich w dyskusję.

Poniżej przykład:

Grafika przedstawiająca logotypy social mediów - pomysł na post FB

Media społecznościowe proszą o Twoje wezwanie do działania!

Chcąc zwiększyć zaangażowanie, ważne abyś pamiętał o używaniu w komunikacji zdań, które Twoją społeczność będą wprost wzywać do działania. Jest sposób na organiczne poszerzanie zasięgów Twojego fanpage’a.

“Udostępnij Ten Post”

“Podaj dalej”

“Napisz, co tym sądzisz”

“Napisz w komentarzu”

“Oznacz znajomego”

Powyższe komunikaty warto stosować zarówno w tekstach, jak i na grafikach. Generalnie wpisy warto zaczynać od pytania, ponieważ duża część użytkowników zainteresowaną twoją działalnością czyta wybiórczo informacje zawarte na Twojej osi czasu.

Na koniec wpisu, ponownie wezwij do działania i przypomnij o głównym motywie danej publikacji.

Możesz wykorzystać konkurs

Zorganizuj konkurs, bo to świetny pomysł. Nic tak nie wpływa pozytywnie na odbiorców, jak możliwość otrzymania czegoś za darmo. Tym bardziej jeśli dany przedmiot, bądź usługa jest u danego człowieka bardzo pożądana. Bez wątpienia fanów fanpege’a Twojej firmy nie trzeba będzie długo namawiać do wzięcia udziału w konkursie, ponieważ nie bez przyczyny obserwują dany profil.

Organizując konkurs niekoniecznie musisz od razu oferować do wygrania produkt najwyższej klasy, który znacznie obciąży Twój budżet. Najlepiej fanów na facebooku przygotować na większe nagrody wraz z rozwojem Twojej firmy oraz społeczności w social mediach.

Na początku możesz zachęcić odbiorców oferując im w konkursie jako nagrodę kod zniżkowy np. na bestsellerowy produkt w Twoim e-sklepie.

Pytanie, jakie zadanie dać mojej społeczności?

Najlepiej zadaj nie za trudne pytanie i zachęć użytkowników do odpowiedzi w komentarzach.

Możesz też zaproponować coś w tym stylu „Opisz swoje najlepsze wspomnienia z produktem x”, „Dlaczego potrzebny Ci jest produkt Y?” – najbardziej kreatywna odpowiedź zostanie nagrodzona.

Pamiętaj, żeby konkurs był zgodny z regulaminem facebooka. Nie zapomnij m.in. o RODO, które weszło w życie 25 maja 2018 roku.

Uczestników konkursu musisz poinformować o fakcie przechowywania i przetwarzania danych, a także przedstawić prawa i obowiązki dotyczące Ciebie, jako organizatora konkursu oraz jego uczestników

Cytaty w mediach społecznościowych

Cytaty także należą do angażujących postów. Ludzie np. chętnie utożsamiają się ze słowami znanych osób, które osiągnęły sukces. Idealnie jeśli dany cytat jest powiązany z Twoją branżą. Np. jeśli Twoja marka działa w IT, śmiało możesz cytować takie osoby jak: Steve Jobs, Bill Gates, czy Elon Musk.

Cytaty nie wymagają od społeczności skrupulatnego czytania, a w swoim przekazie wydają się ambitne i inspirujące. Grafiki, na których umieszczone są cytaty ludzie chętnie udostępniają na swoich profilach. Dzięki temu, wiele osób może zajrzeć na profil twojej firmy, ponieważ zainteresuje ich wspomniana treść.

Nie zapomnij aby w treści takiego postu dodać zdanie, które zachęci Twoją społeczność do udostępniania. Możesz również zadać im pytanie, które ściśle będzie nawiązywać do zawartego przekazu na grafice. Dzięki takiemu zagraniu Twój post również zyska dodatkowe komentarze.

Analiza Content Planu na Facebooka w firmie

Kulisy to również wymagane pola Twojej komunikacji

Angażujące posty na facebooku to również takie, w których wychodzisz poza utarty schemat. Doskonale wiesz, że nie samą pracą żyje człowiek, dlatego czasami warto pokazać społeczności, czym zajmują się pracownicy firmy po godzinach, jak spędzają weekend, jakie mają zainteresowania etc.

W takich postach musisz pokazać tzw. ludzką twarz. Takie zagrania doskonale służą ocieplaniu wizerunku firm.

Przykładowo wstaw zdjęcie obrazujące Twój sobotni rytuał i zadaj pytanie społeczności, co ich wprawia w dobry nastrój w weekendowy poranek?

Warto również pomyśleć o ciekawej grafice lub poście karuzelowym, który będzie opowiadał historyjkę/ciekawostkę zza kulis Twojego biznesu.

Poproś swoją społeczność o poradę

Pamiętaj, że chcąc zwiększyć zaangażowanie organiczne na swoim profilu, powinieneś organizować także LIVE’y, Webinary oraz Wydarzenia.

Dla Twojego profilu na FB mogą też okazać się one doskonałym pretekstem do wyeliminowania części problemów Twojego codziennego życia, czyli „POMYSŁY NA POSTY”.

Otóż warto publikować więcej postów, w których informujesz społeczność, że organizujesz np. live’a i chcesz żeby pomogli wybrać Ci temat tego spotkania. Można to zrobić zarówno w formie krótkiego wideo lub grafik na których w formie wariantów będą przedstawione wspomniane propozycje tematów..

Co więcej, czasami warto pytać zgromadzonych wokół Twojego fanpage’a na Facebooku ludzi o zwykłe porady dotyczące życia codziennego. Nawet nie wyobrażasz sobie, ile osób może się do Ciebie odezwać, a to z kolei pozytywnie wpłynie na algorytm Twojej strony na FB.

Posty z rekomendacjami Twoich klientów

Pokaż, swoim fanom, że Twoja marka cieszy się dobrą reputacją. Dzięki temu nie tylko udowodnisz społeczności, że warto na oferowanych przez Ciebie usługach polegać, ale również zachęcisz do udostępniania takiego postu na prywatnych profilach. Dlatego raz na jakiś czas staraj się tworzyć grafiki z rekomendacjami i zdjęciami zadowolonych klientów.

Co więcej taki post może być idealnym sposobem do zaoferowania zniżek, które będzie można uzyskać np. po zapisaniu się na oferowany przez firmę newsletter.

Wypełnić dane w jedynie 5 minut to niezła gratka dla stałych i nowych klientów, jeśli jest to równoznaczne z promocją. Ty z kolei zyskasz kontakty do innego kanału komunikacyjnego, w którym będziesz mógł wysyłać aktualne pakiety np. w Twoim e-sklepie.

Publikując takie posty, warto także jako warunek wprowadzić wpisanie przez użytkowników frazy w komentarzu np. „okazja20”. Duża ilość komentarzy bardzo korzystnie może odbić się na zasięgu takiego posta.

Facebook - pomysły na posty

Opublikuj odpowiedzi na często zadawane pytanie

Zauważyłeś, że pod postami pojawia się coraz więcej takich samych pytań?

To doskonała okazja, żeby wykorzystać to w osobnym wpisie. Zamiast stale odpowiadać na dane pytanie, odpisz dzieląc się postem z odpowiedzią. Pamiętaj, by “przypiąć” odpowiedź na górę strony mediów społecznościowych, aby czytelnicy mogli ją łatwo zobaczyć.

Stwórz inspirującą serię angażujących postów

Zrób odcinkową serię postów. Na przykład w każdy wtorek rano publikuj quizy na które wszyscy będą czekali. Mogą też to być posty z serii „Obalamy mity”, prasówki, czy podcasty.

Studium przypadku

Ludzie uwielbiają autentyczne historie. Dlatego śmiało możesz prezentować historię Twoich klientów. To czy wcześniejsi Twoi klienci odnieśli sukces jest bardzo kluczowe dla nowych odbiorców.

Ciekawostki

Wszyscy lubimy ciekawostki, nawet bezużyteczna wiedza potrafi zaciekawić odbiorcę.

Multimedia instruktażowe

Warto montować krótkie filmy, w których pokazujemy fanom, jak działa dany produkt lub usługa. Takie wideo nie tylko pozytywnie wpłynie na zasięgi Twoje strony, ale przede wszystkim wzbudzi większe zaufanie marki wśród użytkowników.

Osiągnięcia firmy

Nie bój się chwalić swoimi osiągnięciami. Skoro Twoja marka została wyróżniona w jakimś konkursie, to pokaż to światu.

Osoby, które są stałymi klientami danej marki chętnie będą rozpowszechniać taką informację za pośrednictwem udostępnień, komentarzy oraz stories.

Memy

Nie bój się także żartów, szczególnie tych na czasie. Ludzie często są znudzeni i potrzebują nawet „taniej” rozrywki.

Dlatego jeżeli raz na jakiś czas opublikujesz śmieszną grafikę nawiązującą do oferowanych przez Ciebie usług na pewno na tym nie stracisz.

Infografiki

Infografiki to nic innego, jak graficzna wizualizacja informacji, danych i wiedzy, zaprojektowana tak, by przekazywać odbiorcom złożone dane w przystępny i jasny sposób.

Proces tworzenia infografiki nazywamy wizualizacją danych, projektowaniem informacji lub architekturą informacji.

Pamiętaj, że tutaj najważniejsza jest przejrzystość przekazu .

Nowe osoby na pokładzie

Pokaż nową osobę Twojego teamu społeczności. Pozwól na to, żeby została przez nich powitana.

Taki post może wywołać mnóstwo komentarzy w stylu „Powodzenia”, „Trzymam kciuki”, czy „Miło Cię poznać”.

Oferty pracy

A jeśli szukasz pracownika, to fanpage na Twoim facebooku może Ci w tym pomóc.

Wielce prawdopodobne, że zgłoszenia wpadną właśnie za pośrednictwem Twojego fanpage’a na Facebooku. Wykorzystaj to, no chyba że nie zależy Ci na dobrym pracowniku.

FB stories

Warto z tej funkcji korzystać, bo umożliwia dodatkową formę kontaktu z fanami. Dzięki niej dotrzesz do osób, które nie zobaczyły Twojego postu. Quizy, ankiety, odliczanie do ważnego wydarzenia, czy funkcja „Twoja kolej” – tego typu zabawy cieszą się powodzeniem, jeśli Twój fanpage ma już jakieś grono aktywnych odbiorców

Linki do wolnych zasobów

E-booki, dokumenty lub inne materiały do ​​pobrania, na pewno społeczność doceni udostępnione im bezpłatne zasoby.

Jeśli masz coś na tzw. „zbyciu”, a nie planujesz na danych materiałach zarabiać, wykorzystaj to.

Analizowanie pomysłów na posty na Facebooka

Strona internetowa to za mało, żeby Twój biznes dobrze prosperował w sieci.

Biznes posiadający jedynie samą platformę WWW nie jest w stanie rozpromować na wielką skalę oferowanego produktu. Klientami są ludzie, a Ci social mediów, a szczególnie facebooka używają kilka razy dziennie. Przeglądają w nim oferty m.in. szukając informacji o nowym produkcie.

Ciekawe posty to świetny sposób, aby Twój produkt  wyróżnił się na tle konkurencji, dał odbiorcom danej branży dużo więcej możliwości niż czystą sprzedażową informację.

Jeśli chcesz mieć większe zaangażowanie produkt nie może być zaprezentowany za pośrednictwem facebooka w prosty i standardowy sposób.

Pokaż firmę odbiorcom na Facebooku, tak jak Ty byś chciał, żeby dane usługi były Tobie zaprezentowane.

Pamiętaj, nic tak nie boli Facebooka jak brak czytelności, nuda, brak wizji i celu. W każdej branży najpierw fanów trzeba zdobyć, a potem na co dzień o nich dbać m.in. poprzez:

Skrupulatne odpowiadanie w tzw. sekcji komentarzy

Regularne publikowanie postów

Nie zapominanie o trendach na Facebooku

Wychodzenie z własną inicjatywą oraz pomocą

Kreatywne posty na facebook-u to takie, które po prostu angażują odbiorców. Np. wideo angażuje jeśli jest na czasie, czyli można się z nim utożsamiać. 

Generalnie możliwości jest tyle, ile wygeneruje Twoja wyobraźnia lub agencja marketingowa, której powierzasz zarządzanie Facebookiem Twojej firmy.

Ważne jednak, aby w tym wszystkim trzymać się wytycznych uwzględnionych w strategii marketingowej i nie zrobić ze swojego przekazu „sałatki jarzynowej” zamiast spójnej komunikacji kojarzonej z Twoją marką.

5/5 - (1 ocen)

Autor wpisu:

Szczepan Ciesielski

Social Media Manager

Kreatywne pomysły na posty na facebookuWróć do bazy wiedzy
5/5 - (1 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Kreatywne pomysły na posty na facebooku

    Kreatywne pomysły na posty na facebooku

    Czytaj dalejKreatywne pomysły na posty na facebooku

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Akceptując ciasteczka - akceptujesz politykę prywatności. [polityka cookies]