Czym jest marketing dla e-commerce?
Marketing dla e-Commerce
Posiadasz już e sklep, ale brakuje w nim ruchu?
W świecie e-commerce marketing internetowy, jak na przykład pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, jest absolutną podstawą. Są to czynności, mające na celu zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych klientów. Jak zacząć zatem działania marketingowe?
Analiza
W sklepie internetowym, jak i w każdym innym biznesie, przed podjęciem ważnych decyzji, należy przeprowadzić dokładną analizę. Spójrzmy ze szczególną uwagą na potencjalnych klientów, skontrolujmy naszą stronę internetową i sprawdźmy konkurencję, w tym również na mediach społecznościowych. Dzięki temu zbierzemy cenne informacje, które pomogą nam na przykład wybrać odpowiedni kanał dotarcia do klientów. Dokładnie przeanalizujmy również dany produkt, który chcemy docelowo sprzedawać.
Strategia marketingowa
Sprzedawcy internetowi często zapominają w swoich działaniach o planowaniu. To błąd. Posiadanie z góry opracowanych celów, jak na przykład zwiększenie ruchu o 100% na stronie sklepu, jest niezwykle istotne. Jednak sam cel, to za mało. Należy do tego dodać konkretne metody do osiągnięcia go. Content marketing, e mail marketing, a może działania typu kampanii performance? Jest to kwestia analizy grupy docelowej oraz samego sklepu internetowego, którą miejmy nadzieję, mamy już za sobą na tym etapie.
Zarówno wykonanie analizy jak i strategii możesz zlecić wykwalifikowanej agencji.
Wśród wielu działań marketingowych dobiorą odpowiednie do Twojego sklepu i całego biznesu, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty.
Działania marketingowe
Gdy mamy już gotowy plan, czas zacząć proces tworzenia. Wybór padł na zwiększenie ruchu poprzez działania content marketingowe? Świetnie, dobry wybór. Teraz zostaje zastanowić się, czy marketing treści robimy samodzielnie, czy zlecamy to zewnętrznej firmie, która ma w tym doświadczenie i współpracowała z większymi sklepami.
Jest to moment, w którym wielu przedsiębiorców z pewną dozą niepewności robi rozeznanie po rynku agencji marketingowych. Z jednej strony chcą jak najszybciej zacząć działać, ale w ich głowach pojawiają się obiekcje…
- Czy na pewno content marketing przyniesie zamierzone efekty i podjąłem dobry wybór?
- Czy ta agencja jest odpowiednia i mają doświadczenie w obsłudze mediów społecznościowych?
Na te i inne pytania najlepiej, by odpowiedziała samo przedsiębiorstwo, z którym chcemy podjąć współpracę. Taka krótka rozmowa jest całkowicie bezpłatna, z tego względu czemu by z niej nie skorzystać, skoro może to znacząco pomóc Twojej firmie?
Słuchając opinii doświadczonych ludzi, którzy wcześniej mieli styczność z daną odnogą marketingu, która nas interesuje (jak choćby content marketing), możemy naprawdę dużo się dowiedzieć i dzięki temu podjąć lepszą decyzję w kwestii naszego sklepu internetowego.
Trzeba również pamiętać o koszcie alternatywnym. Gdy nie zlecimy działań content marketingowych i będziemy je samodzielnie wykonywać, kosztuje to nasz czas. Czas, w którym moglibyśmy skupić się na nowych produktach, czy rozwoju firmy na wielorakich płaszczyznach.
Analiza wyników i planowanie rozwoju
Gdy podjęliśmy już działanie, jak choćby wyżej wspomniany marketing treści w mediach społecznościowych, należy regularnie analizować efekty. Warto sprawdzać KPI (ang. Key Performance Indicators), które świadczą o jakości naszej pracy. Są to kluczowe wskaźniki, które pomagają nam zweryfikować osiągnięcie wcześniej zamierzonego celu. Podczas współpracy z agencją, możemy oczekiwać od niej, aby przedstawiała nam osiągnięte efekty w ramach cyklicznych podsumowań. Takie zachowanie to wyróżnik najlepszych agencji.
Branża e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie. Wymusza to zmiany, również i w naszym sklepie internetowym. Tradycyjny marketing często to za mało i trzeba sięgać po bardziej kreatywne rozwiązania, pokroju pozycjonowania na specyficzne słowa kluczowe. Trzeba być gotowym na podjęcie nowatorskich działań i nadążaniem za tempem rozwoju branży.
Jest to zadanie trudne, lecz zdecydowanie łatwiejsze, gdy współpracujemy z wykwalifikowaną agencją. Szczególnie taką, której pozostałe usługi wpisują się w nasz plan rozwoju.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w marketingu dla e-commerce skontaktuj się z nami, a my doradzimy Ci najlepsze rozwiązanie.