fbpx
Kategoria: Design/UX/UI
Studio graficzne – jak napisać brief na projekt graficzny WWW

Studio graficzne – jak napisać brief na projekt graficzny WWW

W Nestry wiemy, że nawet najlepszy brief to nie wszystko. Jednak dobrze przygotowany brief to naprawdę świetny zwiastun udanego projektu i długiej współpracy. Dlaczego studio graficzne oczekuje briefu? Czemu jest tak ważny? Jak napisać brief na projekt graficzny? Co poza briefem jest dla nas naprawdę ważne? Czym zajmują się studia graficzne?

Landing Page - Stomatologia Nestry Agencja Interaktywna Warszawa (1)

Z perspektywy naszego studia graficznego równie ważna co brief jest rozmowa. Niezależnie czy telefoniczna, czy podczas spotkania. W trakcie takiej rozmowy (zwłaszcza twarzą w twarz) pojawia się wiele szczegółów mających później duże znaczenie dla realizacji. Im więcej wiemy o projekcie tym wyższej jakości są grafiki i bardziej zadowolona z finalnego efektu prac jest Twoja firma.

Bardzo często brief oddaje czysto techniczne kwestie, ale nie przekazuje pełnego obrazu. Idei, która stoi za realizacją. Wymagań estetycznych, czy choćby wydawałoby się oczywistych funkcjonalności mogących wpłynąć na koszt oraz czas realizacji.

Brief, rozmowa i warsztat pozwalają nam dokładnie oszacować harmonogram oraz kosztorys. Dzięki temu żadna ze stron nigdy nie jest zaskoczona dodatkowymi kosztami realizacji.

Wiemy też jakich efektów samej realizacji oczekujesz. A co za tym idzie, możemy rekomendować bardziej efektywne rozwiązania z punktu widzenia technologii, SEO, marketingu czy sprzedaży.

Jakie projekty graficzne mogą wykonać dla Ciebie profesjonalne firmy graficzne?

W Nestry projektujemy nie tylko projekty stron internetowych, logo czy materiałów do druku. Dla naszych klientów przygotowujemy również projekty graficzne takie jak:

  • Strony WWW i sklepy Internetowe – zajmujemy się pełnym procesem od prototypowania, przez projektowanie graficzne, aż po wdrożenie i utrzymanie.
  • Landing Pages, Mailingi i displaye.
  • Logo, brandbooki, identyfikacja wizualna.
  • Wizytówki, ulotki, foldery reklamowe, teczki.
  • Plakaty, billboardy, citylighty, banery reklamowe.

Nasze studio graficzne realizuje również wiele niestandardowych projektów jak UXUI dla aplikacji webowych z sektora finansowego, a nasze realizacje znajdują uznanie na rynku.

Co powinno znaleźć się w briefie dla Studia Graficznego?

Jeśli wysyłasz do agencji interaktywnej mail w wersji skondensowanej tj: „Witam. Ile kosztuje projekt graficzny oraz wdrożenie sklepu internetowego” wiedz, że nikt nie potraktuje Cię poważnie. Naprawdę. Kropka.

Zacznij od rzeczy ogólnych. Studio graficzne musi wiedzieć jak nazywa się Twój sklep, znać adres WWW czy choćby dane firmy. Dobrze, jeśli od razu w briefie podasz dane kontaktowe do firmy oraz osób odpowiedzialnych za projekt.

Napisz, jak chciałbyś, żeby Twój sklep wyglądał. Opisz swoje wymagania względem kolorystyki projektu oraz jego założeń estetycznych. Dodaj informację, co w obecnej wersji stwarza największe problemy. Możesz np. napisać, że sklep ma wysoki współczynnik odbicia (en: bounce rate) lub porzuconych koszyków.

Ważnym parametrem z punktu widzenia grafika i UX Designera jest Twoja grupa docelowa. Dlatego opisz ją dokładnie. Być może uda Ci się stworzyć persony. Jeśli posiadasz całą strategię marketingową lub komunikacji powinieneś ją przesłać, zanim rozpoczniemy projektowanie strony lub sklepu online. Jeśli identyfikacja wizualna już jest stworzona, również ją dołącz.

Mocno przydają się informacje dotyczące rynku, na którym działasz. Umieść w briefie strony internetowe najważniejszych firm należących do Twojej ścisłej konkurencji oraz krótki opis branży.

W briefie dotyczącym strony internetowej lub sklepu online nie powinno zabraknąć jego struktury oraz listy funkcjonalności, które projekt graficzny powinien przewidywać.

Nie zapomnij też o budżecie oraz harmonogramie. Nie ma co tych elementów robić tajemnicy. Informując wykonawcę o budżecie, znacznie przyspieszysz proces. Dzięki tej informacji studio grafiki czy agencja interaktywna będzie mogła zdecydować, czy jesteśmy w stanie podjąć się realizacji strony WWW, logo, identyfikacji wizualnej czy innego projektu graficznego.

Podsumowując:

  • Nazwa projektu (nazwa firmy)
  • Obecny adres WWW
  • Dane firmy
  • Osoby odpowiedzialne za projekt wraz z danymi kontaktowymi
  • Informacje dotyczące estetyki. Mile widziane inspiracje oraz benchmarki
  • Powody i cele zmiany
  • Grupa docelowa
  • Informacje dot. konkurencji (wraz z linkami)
  • Struktura projekty (sklepu lub WWW)
  • Funkcjonalności
  • Hramonogram wraz z deadlinem
  • Budżet

Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie sporządzić briefu (bo np. na tym etapie nie jesteś w stanie określić struktury lub funkcjonalności, których będziesz potrzebował) możesz po prostu do nas zadzwonić. Spotkamy się z Tobą i wspólnie stworzymy brief zawierający niezbędne informacje.

Studio graficzne – Jakie materiały przesłać?

Co dołączyć poza briefem? Inspiracje. Benchmarki, które Ci się podobają estetycznie i funkcjonalnie. Mogą to być linki projektów stron WWW, zrzuty ekranu w formie plików graficznych. Wskaż marki, których estetyka Ci się podoba.

Jeśli nie są to dokumenty ściśle tajne, dołącz również logobook lub brandbook. Warto przesłać również strategię komunikacji firmy oraz inne dotychczas projektowa materiały – przy założeniu, że zależy Ci na utrzymaniu danej stylistyki.

Jest to ważne przede wszystkim dlatego, że im więcej materiałów wyślesz, tym szybciej agencja zrozumie Twój zamysł, odbędzie się mniej warsztatów, podczas prac będzie mniej nieporozumień, a efekt finalny będzie dokładnie taki jak chciałeś.

Projektowanie graficzne warszawa - Naturalnie Mazury Festiwal - WWW festiwal agencja interaktywna warszawa projektowanie www (1)

Gdzie szukać inspiracji?

Świetnymi miejscami do poszukiwania inspiracji i pomysłów do briefu dla studia graficznego są następujące strony internetowe:

  • Pinterest,
  • Awwwards,
  • Behance,
  • Dribbble,
  • ArtStation,
  • cssdesignawards.com,
  • uimovement.com,
  • designspiration.com.

Zamawiam projekt graficzny wraz z kodowaniem – co dodać do briefu?

Nestry Studio graficzne (Warszawa) nie ogranicza się jedynie do projektowania graficznego czy user experience. Bardzo często możesz zamówić kompletną stronę razem z kodowaniem.

Jeśli chcesz zakodować jeden z naszych projektów WWW, dobrze jeśli w briefie znajdzie się technologia, w jakiej chcesz projekt zrealizować.

5/5 - (5 ocen)
Studio graficzne – jak napisać brief na projekt graficzny WWWWróć do bazy wiedzy
5/5 - (5 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Czytaj dalejSocial media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.
  • Kategoria: eCommerce
    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    Czytaj dalej5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie
  • Kategoria: Biznes
    Co to jest WCAG?

    Co to jest WCAG?

    Czytaj dalejCo to jest WCAG?
Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader