fbpx
Kategoria: Performance Marketing
Jak pozyskać ruch na stronę internetową?

Jak pozyskać ruch na stronę internetową?

Nadal wielu małych i średnich przedsiębiorców – szczególnie lokalnych – tworzy strony internetowe nie do końca będąc świadomym tego, w jaki sposób może ona wspierać ich biznes i jak pozyskać ruch na stronę internetową. Wielu w ogóle nie tworzy stron, nie wierząc w to że wpłyną na sprzedaż. Wielu z nich mimo posiadania witryny internetowej nigdy dzięki niej nie pozyskała klienta. Dlaczego?

jak pozyskać ruch na stronę internetową

Ze stroną internetową jest jak ze sklepem stacjonarnym ulokowanym na tyłach kamienicy. Skąd mieszkańcy i przechodnie mają wiedzieć, że mają wejść właśnie w tę ciasną uliczkę, by trafić do Twojego sklepu? Każdy przedsiębiorca wykorzystuje dostępne do tego i znane mu narzędzia takie jak przyciągający szyld, potykacze, ulotki, reklama w prasie itd. Ostatecznie też dbasz, o to by klienci czuli się dobrze w Twoim lokalu i chętnie do niego wracali. Czasem zachęcisz ich do tego, by odwiedzili Cię ponownie, czy zapytasz „czy w czymś możesz pomóc”. W internecie istnieją podobne narzędzia, jednak z jedną znaczną przewagą. Bardzo łatwo sprawdzić, które z nich działa i w jakim stopniu.

Stwórz stronę internetową pod kątem Google i użytkownika

Zanim dowiesz się jak pozyskać ruch na stronę internetową. Zadbaj o wystrój wnętrz lokalu. Stwórz stronę tak, by była przyjazna użytkownikom i robotom Indeksującym Google. Agencje interaktywne takie jak nasza tworzą strony internetowe w taki sposób, by te były skrojone pod wymagania najpopularniejszych wyszukiwarek oraz potencjalnych klientów, przy zachowaniu Twoich oczekiwań względem estetyki. Co więcej, po uruchomieniu WWW zapewniamy naszym klientom e-book z wiedzą dotyczącą tego, jak pozyskać ruch na stronę internetową za darmo we własnym zakresie.

Darmowy ruch na Twojej WWW?

Tak samo, jak w przypadku sklepów stacjonarnych w internecie trzeba włożyć trochę pracy i pieniędzy, by przyciągnąć klientów na Twoją stronę internetową. Oczywiście jest wiele sposobów na darmową promocję witryny. Ograniczając się tylko do nich nie osiągniesz takich efektów, jak w przypadku promocji płatnej. W przypadku tej pierwszej koszt najczęściej jest nieświadomie pomijany. To tzw. koszt alternatywny, czyli koszt tego co mógłbyś zrobić w tym czasie, w którym pracujesz nad tworzeniem wpisów na blog czy na fanpage. To praca o wiele bardziej czasochłonna, a także narażona na ryzyko.

W przypadku płatnej osiągniesz je też znacznie szybciej, dzięki czemu zaoszczędzisz sporą ilość czasu, którą przecież możesz poświęcić na zupełnie inne czynności – jednak nadal pozostaje kwestia budżetu. By sprowadzić jak największą liczbę użytkowników na Twoją stronę internetową, wykorzystuj darmowe narzędzia wspierane przez rozwiązania płatne.

Jak pozyskać ruch na stronę internetową za darmo?

Wykorzystaj Social media

W zależności od tego jaki biznes prowadzisz, załóż profil na wybranych przez Ciebie portalach społecznościowych: facebook, instagram, pinterest, youtube, linkedin czy twitter. Każda z tych platform może sprawdzić się w innym rodzaju biznesu, jednak co ważne same fanpage są darmowe.

Na facebooku da się promować niemal wszystko (ostatnio wykluczono jedynie kryptowaluty), instagram nadaje się świetnie do promocji ubrań, usług fotograficznych, kawiarni, restauracji czy sklepów online. Linked In świetnie się sprawdza, gdy proponujesz usługi B2B. Samo stworzenie profili na tych portalach to jednak za mało. Twórz regularnie angażujące i wartościowe posty (post może nie być wartościowy, ale musi być angażujący). Co to znaczy? Musi uzyskiwać dużo polubień, komentarzy i udostępnień.

W przypadku Facebooka oraz Instagrama, warto wykorzystać reklamy płatne (Facebooka Ads) są one wysoce konfigurowalne i pozwalają dotrzeć do konkretnej interesującej nas osoby. Koszty nie są wysokie, a gra jest warta świeczki. To zadanie jak i prowadzenie fanpage firmowego możesz zlecić nam.

Prowadź firmowego bloga

W przypadku bloga firmowego połóż nacisk na wartościowe i eksperckie treści dopasowane do Twojej grupy docelowej. Twórz je w taki sposób, by odpowiadały na pytania Twoich klientów. Jeśli pracujesz z nimi na co dzień, wiesz o co najczęściej pytają. Odpowiedz na te pytania na blogu. Edukuj swoich klientów. Napisany artykuł opublikuj w mediach społecznościowych, w ten sposób skierujesz ruch na stronę internetową. Istotne jest, by nie odpowiadać na potrzebę już na początku. Tytuł ma intrygować i powinien być mocno ogólny. Świetnie sprawdzają się wyliczanki („5 sposobów na…”) oraz odpowiedź na potrzebę („Dzięki temu produktowi schudniesz w 5 dni”). W artykułach linkuj do innych artykułów i podstron swojej witryny.

Fora internetowe i komentarze

Warto udzielać się na formach tematycznych związanych z Twoim produktem, to również pozytywnie wpłynie na ilość odwiedzin Twojej witryny w internecie. Możesz również, komentować w swoim imieniu na grupach facebooka, czy w komentarzach pod postami w portalach społecznościowych budując w ten sposób markę osobistą.

Wykup Google Ads

Świetnym źródłem wartościowego ruchu jest Google Ads. Zakładając konto, otrzymasz darmowe 200 zł na start, które możesz dowolnie wykorzystać. Wcale nie trzeba mieć wysokiego budżetu, by uzyskać pierwsze efekty. Wystarczy 10-15 zł dziennie, a pierwsze zapytania powinny się pojawić. Dobrze jednak ostatecznie zlecić to zadanie doświadczonej agencji reklamowej, by jak najefektywniej wykorzystać budżet i nie tracić pieniędzy na naukę.

Linkuj do swojej WWW

Staraj się linkować do swojej WWW najczęściej jak tylko można, ale oczywiście z głową. Nie ma sensu linkować do WWW o mechanice samochodowej na forum dla Mam w dziale pierwsza pomoc. Linkuj na forach, w social mediach, w komentarzach pod postami im więcej linków w miejscach związanych tematycznie z Twoją działalnością tym więcej drogowskazów wskazujących kierunek do Twojej wirtualnej siedziby.

Bądź aktywny

Jeśli decydujesz się na stworzenie WWW, musisz zapewnić na niej ruch, inaczej inwestycja wyrzucisz pieniądze w błoto. Jeśli się na tym nie znasz, zainwestuj w agencję reklamową. Jeśli chcesz spróbować swoich sił bądź aktywny i stale szukaj nowych rozwiązań.

5/5 - (13 ocen)
Jak pozyskać ruch na stronę internetową?Wróć do bazy wiedzy
5/5 - (13 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Czytaj dalejSocial media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.
  • Kategoria: eCommerce
    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    Czytaj dalej5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie
  • Kategoria: Biznes
    Co to jest WCAG?

    Co to jest WCAG?

    Czytaj dalejCo to jest WCAG?
Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader