fbpx
Kategoria: Design/UX/UI
Poznaj 5 najważniejszych cech skutecznego landing page

Poznaj 5 najważniejszych cech skutecznego landing page

Agencja interaktywna, która rozpoczyna kampanię online bez odpowiednio zaprojektowanego i wdrożonego landing page skazuje zleceniodawcę na wyższe koszty pozyskania klienta (CAC – Customer Acquisition Cost). Jeśli zależy Ci na tym, by landing page był nie tylko estetyczny, obniżał koszty kampanii, ale również zwiększał jej efektywność, przeczytaj ten artykuł.

Protfan Landing Pages

Czym jest landing page?

Landing page to z języka angielskiego strona lądowania lub strona docelowa. Mówiąc szerzej, jest to strona, na którą użytkownik zostaje przekierowany z kampanii online. A więc po kliknięciu reklamy w social mediach, Google Ads, mailing, newsletter czy też baner reklamowy umieszczony w jednym z odwiedzanych serwisów.

W przypadku łatwych i dobrze znanych produktów, takich jak kredyty, może być to prosta strona zawierające nagłówek (head), korzyści płynące ze skorzystania z oferty (benefity), oraz formularz kontaktowy. Jeśli jednak landing komunikuje produkt bardziej skomplikowany (szkolenia dentystyczne, systemy nawigacji, nowe technologie), możemy spotkać rozwiązania znacznie bardziej rozbudowane.


W przypadku tworzenia landing pages, ważny jest klarowny sposób komunikacji z użytkownikiem i jasno określony cel (jeden!). To jakich działań oczekujemy od użytkownika musi zostać odzwierciedlone nie tylko w treści, ale również w designie strony lądowania. Dlatego zatrudnienie dobrego copywritera oraz projektanta UX jest tak ważne.


Marcin Gajda
CEOwww.nestry.pl

1. Postaw na prosty i jasny przekaz

Dobra agencja reklamowa wie, że nie można stawiać grafiki ponad treścią. Treść jest kluczowa, a grafika powinna ją uzupełniać, podkreślać i odzwierciedlać. Zatem połóż duży nacisk na to, by wszystkie ważne teksty były czytelne i zrozumiałe. Nie rób nic na siłę. By być efektywnym, nie musisz być ze wszech miar kreatywny i odkrywczy. Najważniejsze, żeby użytkownik zaraz po wejściu na stronę docelową wiedział, gdzie się znajduje, czy komunikat jest kierowany do niego, co mu proponujemy i co powinien zrobić, by otrzymać nasz produkt.

Ważne! Tworząc landing page skup się na celu. Każdy aspekt dobrego landing page powinien być ukierunkowany na jego realizację. Pamiętaj, że naprawdę dobre LP realizują tylko jeden wcześniej określony cel. Może to być np. pozostawienie adresu mailowego (konwersja).

2. Mów językiem korzyści, odpowiadaj na potrzeby i zwalczaj wątpliwości

Pamiętaj, aby teksty były tworzone z myślą o sprzedaży i o kliencie docelowym. Czyli takie, które będzie silnie nacechowane korzyściami dla potencjalnych klientów. Koniecznie zwróć uwagę na nagłówek, który widzi Twój klient jako pierwszy. Postaraj się, by nagłówek ten stanowił odpowiedź na problemy, z jakimi mierzy się użytkownik. By dostrzegł w tym komunikacie swoją sytuację.

Połóż duży nacisk na zwięzłe i konkretne komunikaty — niewiele osób ma czas czytać długie elaboraty, a jeszcze mnie ma czas domyślać się, co autor miał na myśli. Dla przykładu dużo lepszym rozwiązaniem jest “Dostawa w 24 godziny” niż niewiele mówiąca “Szybka dostawa we wskazane miejsce”. Zatem twórz zwięzłe, nacechowane korzyściami benefity i nagłówki. Najlepiej, jeśli będą mieściły się w 2-5 słowach. Pisz konkretnie, podawaj twarde dane. Używaj języka korzyści oraz działających na wyobraźnie cyfr. Wykorzystuj sformułowania takiej jak “darmowy”, “0 zł”, “W 15 minut”, “Dostawa w 24 godziny”, “Promocja”, “Liczba miejsc ograniczona” itd. Staraj się, by subhead, treści i benfity odpowiadały na pytania użytkownika jak najpełniej, by każde wątpliwości zostały rozwiane na poziomie landing page.

3. Stwórz krótki formularz zgłoszeniowy

Kieruj się zasadą: “im prościej, tym lepiej”. Długie formularze kontaktowe już na pierwszy rzut oka potrafią odstraszyć potencjalnych klientów. Wybierając pola, jakie umieścisz w formularzu bądź bardzo krytyczny. Pozostaw w nim tylko te niezbędne i realizujące cel landing page’a.

Pamiętaj, że formularz powinien być dostosowany do Twoich możliwości i celów biznesowych. Standardowymi polami formularza są: imię, e-mail, numer telefonu oraz zgody marketingowe. W większości przypadków to w zupełności wystarczy. Co więcej, często wystarczy jedno pole: e-mail lub telefon.

W niektórych przypadkach przydaje się bardziej zróżnicowany zestaw danych np. w formularzach szybkich pożyczek, pole PESEL może odstraszać klientów z BIK (sam zdecyduj czy to plus, czy minus), dzięki polu “preferowana godzina kontaktu” dowiemy się, kiedy zadzwonić do potencjalnego klienta (ale często klienci zaznczają to pole tylko po to, by oddalić konieczność rozmowy z konsultantem, po czym nie odbierają telefonu), natomiast “temat” pozwoli nam lepiej przygotować się do pierwszej rozmowy.

4. Ułatw klientom kontakt i buduj zaufanie

Po pierwsze jeszcze bardziej ułatw kontakt klientowi z Twoją firmą. Poza formularzem na landing page koniecznie w widocznym miejscu, umieść numer telefonu lub widget Call Page. Możesz też wykorzystać czat facebooka, jako trzeci sposób komunikacji.

Po drugie warto zastosować społeczny dowód słuszności. Poprzyj swoją ofertę pozytywnymi opiniami Twoich klientów czy też imponującymi statystykami takimi jak ilość sprzedanych produktów, ilość lat na rynku, oceny w rankingach branżowych, zdobytymi nagrodami oraz certyfikatami. Jeśli oferujesz produkt lub usługę B2B pokaż logotypy Twoich klientów.

5. Limituj ofertę, wywiera presję czasu i zastosuj wyraźne CTA

Jeśli oferta jest limitowana, dodaj licznik pozostałych w magazynie produktów. Jeśli ograniczona czasowo dodaj zegar odliczający do końca oferty. Nie bój się używać takich słów jak “promocja”, “tylko teraz”, “liczba miejsc ograniczona”, “oferta limitowana”.

I najważniejsze, nigdy nie zapomnij dodać kontrastującego z otoczeniem buttona, na którym widnieje Call To Action (CTA – Wezwanie do akcji) np. “Kup teraz”, “Wyślij”, “Zarezerwuj”. Warto pamiętać, że użytkownicy zdecydowanie częściej klikają w przyciski, które sprawiają wrażenie wypukłych – zwróć na to uwagę, kiedy otrzymasz projekt graficzny od agencji reklamowej.

6. Wykonanie dopasowane do grupy docelowej

Komunikacja – zarówno treści, jak i grafika – powinny być targetowana do Twojej grupy odbiorców. Postaraj się wczuć się w rolę potencjalnego klienta (w tym celu świetnym narzędziem są tzw. persony). Zastanów się, czego oczekiwałby po przejściu na stronę lądowania, co skłoniłoby go do wykonania oczekiwanej przez Ciebie akcji, z jakimi problemami się mierzy i jakie ma wątpliwości. Warto zdawać sobie sprawę z faktu, że nie zawsze Twoi klienci mają ogromną wiedzę i tak wysublimowany gust, jak Ty. Czasem trzeba się przełamać i postawić na coś mniej fantazyjnego i skomplikowanego, ale trafiającego w gust klienta docelowego. Na przykład osoby mniej zamożne, niekoniecznie zdecydują się na zakup produktu na landing page w stylu premium.

Ważny jest również język. Inaczej będziesz się komunikował z nastolatkiem, a inaczej z architektem. Dlatego koniecznie dowiedz się, w jaki sposób komunikują się ze sobą przedstawiciele grupy docelowej i dopasuj do niej copy. Nie bój się używać ich języka. Odsiejesz w ten sposób osoby niebędące w Twojej grupie docelowej.

Testuj i jeszcze raz testuj

Chcielibyśmy, ale jednak nie pozjadaliśmy wszystkich rozumów, a powyższe porady nie znajdą zastosowania w każdej branży i grupie docelowej. Dlatego, jeśli coś nie działa, testuj inne rozwiązania, wyciągaj wnioski i wdrażaj poprawki. Pamiętaj, nawet jeśli jest dobrze, zawsze znajdzie się miejsce na optymalizację.

5/5 - (17 ocen)
Poznaj 5 najważniejszych cech skutecznego landing pageWróć do bazy wiedzy
5/5 - (17 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Czytaj dalejSocial media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.
  • Kategoria: eCommerce
    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    Czytaj dalej5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie
  • Kategoria: Biznes
    Co to jest WCAG?

    Co to jest WCAG?

    Czytaj dalejCo to jest WCAG?
Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader