KLIENT:
Mamry Music Festival to największy festiwal muzyki EDM na mazurach organizowany w samym sercu Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Co roku, począwszy od 2017, przyciąga rzesze fanów muzyki elektronicznej. Z roku na rok coraz więcej. Imprezie towarzyszą liczne atrakcje dodatkowe takie jak pokazy Mazurskiego WOPR, elektromobilności czy wodnych sportów ekstremalnych.
REALIZACJA:
W przypadku Mamry Music Festival mieliśmy i nadal mamy „ręce pełne roboty„. Przejęliśmy całościową obsługę marketingową imprezy, zaczynając od doradztwa marketingowego, idąc przez stworzenie logotypu, visual identity aż po materiały drukowane takie jak wielkoformatowe bannery sceniczne. Największym wyzwaniem jednak był rebranding imprezy, którego celem było przejście z komunikacji lokalnej do komunikacji ogólnopolskiej. Ze względu na uwarunkowania społeczne i przywiązania do starego brandingu lokalnej społeczności cały proces został rozłożony na dwa etapy. W edycji 2019 dokonaliśmy zmiany logotypu oraz kolorystyki festiwalu, natomiast w edycji 2020 impreza przeszła kompletną zmianę identyfikacji. Zmiana uwzględniała przede wszystkim:
- Stworzenie analizy i raportu z dotychczasowych działań wraz z rekomendacjami zmian
- Zmian nazwy festiwalu (renaming)
- Stoworzenie claim’u
- Przekierowanie kluczowej komunikacji z kanału offline do online
- Zmiana sposobu komunikacji
- Zmiana systemu visual identity
- Stworzenie strategii komunikacji w social mediach
- Przygotowanie nowych materiałów do wykorzystania online
- Przygotowanie materiałów drukowanych
- i wiele innych
EFEKTY:
Początkowo zmiana nazwy budziła opór. Jednak staranna komunikacja, obszerne wyjaśnienia pod postami w social mediach spowodowały akceptację nowej marki i ta ostatecznie została przyjęta dobrze. Powstał claim „Dive into… Mamry Music” oraz nowy sposób komunikacji oparty o skojarzenia z Mazurami, żeglarstwem i szeroko pojętą wodą. Odeszliśmy od „urzędowego” i mało angażującego sposobu komunikacji na rzecz luźnej rozmowy z użytkownikami. W celu podtrzymania komunikacji, zwiększenia sprzedaży oraz szeroko rozumianego lead nurturing wprowadziliśmy narzędzia marketing automotion.
MATERIAŁY:
Klient: www.mamrymusic.pl
Branża: Festiwal | Rozrywka
Realizacja: Projektowanie graficzne | Branding | Social Media | Druk