Szukając ciekawego pomysłu na formę posta na facebook’u natknąłeś się na tzw. post rozwijany. Ciekawa i kreatywna koncepcja, którą chciałbyś wykorzystać na swoim fanpage. Jak to zrobić poprawnie?
Stworzenie, postu rozwijanego jest dziecinnie proste. Z artykułu dowiesz się jak stworzyć post rozwijany, otrzymasz kilka interesujących wskazówek, informację o tym jakie problemy możesz napotkać i jak je rozwiązać. Zaczynamy!
Jak stworzyć post rozwijany na facebooku – krok po kroku
Samo stworzenie postu rozwijanego na Facebook jest proste. Wystarczy, że przygotujesz grafikę w odpowiedniej skali. Najczęściej rekomendowanymi proporcjami są 400×960 pikseli. Całą resztę wykona za Ciebie Facebook.
Niestety portal Marka Zuckerberga coraz bardziej restrykcyjnie podchodzi do wagi dodawanych plików. Zdarza się, że w wyniku kompresji na wykonywanej podczas dodawania grafika traci na jakości.
Jeśli tak się dzieje, warto przeskalować grafię do rozmiarów 624×1500 i zweryfikować czy odnotujemy poprawę. Jeśli korzystasz z Photoshopa, spróbuj podnieść ilość pikseli na cal w ustawieniach obszaru roboczego.
Rozdzielczość: 400×960 pikseli ew. 624×1500 pikseli
Na co zwrócić uwagę tworząc rozwijany post na Facebook
Gdzie umieścić przycisk w poście rozwijanym?
Po dodaniu na Facebook post przed kliknięciem przycinany jest mniej więcej na wysokości 2/3 wysokości posta.
W przypadku rozmiaru 400×960 przycięcie następuje na wysokości:
- Desktop: 605 px
- Mobile: 500 px
W przypadku 624×1500 przycięcie następuje na wysokości:
- Desktop: 934 px
- Mobile: 780 px
Dlaczego to może być istotne? Jeśli chcesz stworzyć kreatywny post, warto dodać do niego CTA. Ważne jest, aby nie znalazło się ono poniżej wskazanych wysokości, ponieważ będzie niewidoczne.
Jeśli chcesz, aby przycisk był widoczny zarówno na desktop, jak i mobile, musi znajdować się w obrębie odpowiednio 400×500 oraz 960×780 pikseli.
Problemy z rozwijanym postem
Wyśrodkowana lub przyklejona do dolnej krawędzi grafika
Jednym z nietypowych problemów związanych z rozwijaną grafiką jest przypadek, w którym po dodaniu postu na wall grafika jest wyśrodkowana w pionie lub przyklejona do spodu.
Może mieć to związek z faktem, że AI Facebooka wykrywa twarze na grafikach. Jeśli na górze i na dole grafiki jest twarz – grafika zostaje wyśrodkowana. Jeśli postać znajduje się na dole grafiki, system wyświetli grafikę przypiętą do dolnej jej krawędzi. To może być problem. Jednak jeśli spojrzeć z drugiej strony daje nowe możliwości!
Niska jakość grafiki
Przed dodaniem grafiki na fanpage Facebook ją kompresuje. Z oficjalnych informacji wynika, że grafiki poniżej 100kb nie podlegają kompresji. Jednak doświadczenie uczy nas, że to nie do końca prawda.
Oczywiście, warto dodawać grafiki mniejsze niż 100kb. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Dlatego, jeśli możesz, unikaj gradientów i gryzących się kolorów. Przetestuj różne skale tego samego obrazka oraz ilość pikseli na cal.