fbpx
Kategoria: Biznes
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce?

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce?

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce? To pytanie zadają sobie wszyscy, którzy chcą zacząć sprzedawać swoje produkty online. Odpowiedź jest bardzo prosta. Jednak nie ominą Cię rozterki.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego

Szybka odpowiedź na pytanie ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Jak wspomniałem na początku. Odpowiedź jest bardzo prosta. Sklep online kosztuje, tyle ile możesz za niego zapłacić. Zakres cen jest ogromny, dzięki czemu zawsze znajdziesz rozwiązanie na swoją kieszeń.

Ceny mieszczą się w przedziale od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Tak, kilkudziesięciu tysięcy. Nie wpadaj jednak w panikę. To raczej Ciebie nie dotyczy. Oczywiście im wyższa cena, tym wyższa jakość i zakres realizacji stojącej za nią usługi.

Niemniej jednak sklep na wysokim poziomie technologicznym i graficznym można stworzyć w granicach 10 000 – 25 000 zł netto.

Sklep online w tej kwocie powinien (choć nie musi) posiadać już dedykowany projekt graficzny, wbudowane nieco bardziej zaawansowane funkcjonalności. Powinien być również zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach i ładować się z zadowalającą prędkością. Taki sklep z powodzeniem wystarczy Ci na początek, a nawet „środek” przygody z e-commerce.

W wyżej wymienionej kwocie nie ma jednak zdjęć, copywriting’u, usług pozycjonowania, hostingu, certyfikatu SSL, zakupu domeny itd. Mówimy cały czas o kodowaniu oraz ewentualnym projekcie graficznym.

Jeśli taka informacja jest dla Ciebie satysfakcjonująca, w tym miejscu możesz przestać czytać. Jeśli jednak zależy Ci na wiedzy, skąd wzięły się takie ceny, zachęcam Cię do zapoznania się z dalszą części artykułu.

Domena, hosting i Certyfikat SSL

Oczywistość. Tworząc sklep, musisz wykupić miejsce na serwerze oraz domenę. Ich zakup to koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie.

Aktualnie na rynku da się znaleźć wiele świetnych i tanich rozwiązań hostingowych dostosowanych do wymagań najpopularniejszego silnika CMS, na którym obecnie buduje się sklepy, czyli CMS WordPress + WooCommerce. Przykładem jest tutaj The Camels.

Certyfikat SSL szyfruje przesyłane do i z WWW dane użytkowników. Znacznie zwiększa to ich bezpieczeństwo. Jeśli prowadzisz sklep i chciałbyś, aby Twoi klienci płacili za pomocą przelewu online, kartą lub BLIK’iem. Musisz mieć ten certyfikat. Wymagają go dostawcy bramek płatności online tacy jak np. TPay.

Na początek możesz skorzystać z bezpłatnego certyfikatu „Let’s Encrypt„. Jednak z czasem będziesz potrzebował płatnego. Jest to koszt od kilkuset do kilku tysięcy złotych rocznie. My zdecydujemy się na rozwiązanie standardowe, a więc „kilkaset złotych rocznie”.

Ile to kosztuje: 50 – 450 pln netto / rocznie

CMS WordPress + WooCommerce

Sam CMS WordPress jest narzędziem darmowym (Open Source). Również dodatek WooCommerce rozbudowujący popularny CMS o możliwość budowania sklepów internetowych jest dostępny bezpłatnie. Pozostałe profesjonalne wtyczki do WordPressa bywają jednak kosztowne.

Możesz szukać darmowych substytutów, te jednak najczęściej nie spełniają pokładanych w nich nadziei. Już na początku będziesz potrzebował wtyczek:

  • do integracji systemu księgowego
  • do integracji kurierów
  • do integracji bramki płatności online (darmowe)
  • do integracji z Allegro
  • do modyfikacji pól produktów
  • do marketing automotion

MIT 1!

W wielu miejscach często czytamy, że WordPress i WooCommerce nie nadają się do dużych sklepów. Co jest nieprawdą. Sklep soulbrother.com jest stworzony na platformie WordPress i posiada w swojej ofercie ponad 25 000 produktów!

MIT 2!

Często słyszy się, że WordPress nie jest bezpiecznym systemem CMS. Dobrze zbudowany, aktualizowany i odpowiednio zabezpieczony WordPress jest jak najbardziej bezpieczny. Niech za dowód posłuży strona Białego Domu. Tak, tego Białego Domu z Donaldem Trump’em w środku. Jest ona stworzona na silniku CMS WordPress.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce?

Ile to kosztuje: ~600 pln netto

Dedykowany projekt graficzny

Jeśli zdecydowałeś się na stworzenie sklepu od podstaw, tak aby był skrojony specjalnie dla Ciebie, nie oszczędzaj na projektowaniu graficznym. Doświadczony grafik lub agencja interaktywna nie tylko zaprojektują sklep internetowy, który będzie intuicyjny, łatwy w obsłudze, będzie spełniał wymogi SEO czy standardy usability (użyteczność).

Doświadczony zespół agencji podpowie Ci liczne rozwiązania marketingowe i sprzedażowe dzięki, którym zyskasz znaczącą przewagę nad konkurencją. Ponadto pomoże Ci też w promocji Twojego sklepu.

W zależności od ilości projektowanych podstron, procesu, doświadczenia ceny agencyjne mogą wahać się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Najczęściej jednak projekt graficzny nie wyniesie więcej niż 4 000 – 10 000 pln netto.

Ile to kosztuje: 4 000 – 10 000 pln netto

Development – koszt zakodowania sklepu internetowego

To ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce, zależy przede wszystkim od ilości komponentów, integracji i poziomu skomplikowania projektu graficznego. Innymi słowy, im więcej „bajerów”, tym drożej.

Z punktu widzenia software house takimi „bajerami” mogą być liczne slidery, nic niewnoszące animacje, efekty hover (po najechaniu myszką), duża liczba filmów zaciągana z serwisów zewnętrznych itd.

W przypadku prostych sklepów np. odzieżowych, z akcesoriami wędkarskimi, małym AGD itd. większa ilość tzw. wodotrysków i „efektów WOW” nie tylko podniesie cenę, ale również sprawi, że sklep po prostu będzie gorzej sprzedawał.

Wynika to z dłuższego czasu ładowania się strony, wolniej ładujących się obrazków oraz dużej ilości rozpraszaczy. Użytkownik wchodzi do Twojego sklepu kupić produkt, którego szuka. W Twoim interesie jest, by zrobił to jak najszybciej (nie chcemy, żeby się rozmyślił!). Na efekty specjalne może przecież wybrać się do kina.

Za prace doświadczonej agencji interaktywnej lub software house trzeba liczyć się z kosztem wysokości od 7 000 do 15 000 zł netto za sklep ze wszystkimi niezbędnymi funkcjami.

Ile to kosztuje: 1000 – 10 000 pln netto

Wypełnienie strony contentem

Tutaj można śmiało założyć, że jeśli z języka polskiego nie jesteś „noga” powinieneś sobie poradzić. Krótkie opisy kategorii zweryfikowane np. przez narzędzia weryfikujące poprawność gramatyczną czy ortografię (np. Ortograf) powinny na początek wystarczyć.

Opisy produktów w niektórych branżach są dostarczane przez producentów. W przypadku innych branż, takich jak odzieżowa, bardziej niż barwny opis liczy się konkret (np. rodzaj materiału, gramatura, dostępne kolory itd.) oraz porządne zdjęcia.

Wraz z rozwojem sklepu dobrze jednak zadbać o profesjonalną oprawę tekstową. Zatem jeśli zależy Ci na profesjonalnych tekstach oraz brand blogging’u stworzonym w taki sposób, by pozycjonować Twój sklep online w Google musisz liczyć się z wydatkami. Stawki wahają się pomiędzy 20, a 90 zł za 1000 znaków ze spacjami. Zatem za ekspercki wpis na bloga powinieneś spodziewać się kosztu około 150 – 250 pln netto.

Koszt kilku wpisów, wszystkich tekstów na WWW oraz opisów produktów powinien zmieścić się w kwocie ok. 2 000 – 4 000 pln netto.

Ile to kosztuje: 0 – 4 000 pln netto

Profesjonalne packshoty produktów

Fotografia produktowa packshot suplementy diety (1)

W sklepach online niesłychanie ważne są profesjonalne zdjęcia. Tutaj nie szedłbym na kompromisy. Dlaczego? Ludzie kupują oczami, jeśli nie mogą dokładnie obejrzeć produktu, rezygnują z jego zakupu. To potwierdzone! Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat, zobacz ten wpis: Profesjonalny Packshot – czyli czemu zdjęcia w e-commerce są tak ważne!

Zatem jeśli nie masz dobrego aparatu oraz np. bezcieniowego stołu fotograficznego warto w to zainwestować. Możesz też zdecydować się na profesjonalistę.

Jeśli zdecydujesz się na drugą opcję i wybierzesz dedykowaną usługę fotografii dla firm. Wybierając ten wariant, każde zdjęcie będzie Cię kosztować od 10 do 60 zł netto za jeden packshot (nie za produkt). Zazwyczaj im więcej zdjęć i produktów zlecisz, tym cena jest niższa, dlatego dobrze jest od razu zrealizować większą sesję produktową.

Ile to kosztuje: 0 – 4 000 pln netto

Podsumowanie – Zatem ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Zatem ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce. Jak pewnie zauważyłeś, odpowiedź nie jest jednoznaczna. Niemniej jednak jak wspomnieliśmy we wstępie sklep, który w zupełności wystarczy, by świętować sukcesy w e-commerce, powinien kosztować w granicach 10 000 – 25 000 zł.

Wyższe kwoty to już raczej sklepy na dedykowanych platformach lub takie, które mają dodatkowe zaawansowane funkcjonalności.

4.8/5 - (12 ocen)
Ile kosztuje założenie sklepu internetowego na WooCommerce?Wróć do bazy wiedzy
4.8/5 - (12 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Czytaj dalejSocial media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.
  • Kategoria: eCommerce
    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    Czytaj dalej5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie
  • Kategoria: Biznes
    Co to jest WCAG?

    Co to jest WCAG?

    Czytaj dalejCo to jest WCAG?
Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader