Jeśli posiadasz sklep internetowy, fotografia produktowa powinna znaleźć się na Twoim celowniku. Dlaczego? W 2017 roku rynek e-commerce w Polsce był wart od 36 do 40 miliardów złotych. Według raportu Gemius Polacy najczęściej kupowali odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty oraz filmy. W 2018 specjaliści prognozują dalszy wzrost. Jak profesjonalne zdjęcia produktowe (tzw. packshot) mogą wpłynąć na sprzedaż Twoich produktów? Dowiesz się z poniższego artykułu.
Dane o e-commerce robią wrażenie
Jak wynika z badania „E-commerce w Polsce 2017” w roku ubiegłym aż 54 proc. polskich internautów kupowało online. To daje około 15 milionów użytkowników, dla porównania w 2016 było to 50%. Najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do zakupów przez internet jest ich całodobowa dostępność (82%). Dodatkowo zakupy online są postrzegane jako nieskomplikowane (41%) i wygodne (44%), ale także tańsze (33%) i zajmujące mniej czasu (39%) niż te w sklepach tradycyjnych. Warto też zwrócić uwagę na to, że perspektyw są bardzo optymistyczne. Szacowana wartość polskiego rynku handlu online może wzrosnąć nawet o 23% w 2018 roku i pozwoli przekroczyć barierę 50 miliardów złotych. W 2020 ma to być nawet 70 miliardów. To dowód na to, że warto walczyć o swój kawałek tortu!
Dowiedz się więcej naszej usłudze: Tworzenie stron internetowych
Packshot warty więcej niż tysiąc słów
Dzięki profesjonalnym packshotom nie tylko pokażesz swoje produkty z każdej strony, ale również stworzysz unikalny charakter sklepu, zwiększysz jego atrakcyjność, skierujesz go do odpowiedniej grupy odbiorców, a nawet zmniejszysz koszty obsługi i reklamacji (dokładne zdjęcia sprawią, że będzie pojawiało się mniej pytań i zwrotów). W dobie świetnych aparatów w telefonach, wielu uważa że wystarczy zdjęcie zrobione telefonem. Nic bardziej mylnego. Czasy małych, niedokładnych i nieestetycznych zdjęć minęły. Klient pragnie, obejrzeć produkt dokładnie zanim go „włoży do koszyka”, jeśli nie zrobi tego na Twojej stronie… zrobi to gdzieś indziej. Najnowszy raport Gemius „E-Commerce w Polsce 2019” wskazuje, że aż 21% kupujących online wskazuje, że podejmuje decyzje zakupową w oparciu o lepszej jakości zdjęcia. To pokazuje dlaczego warto inwestować w profesjonalnego fotografa i packshoty produktów.
Dowiedz się więcej naszej usłudze: Fotografia produktowa dla firm
Klient ogląda produkt z każdej strony
Statystyki z drugiego akapitu wskazują, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że sam również dokonywałeś zakupów online. Jeśli tak, na pewno chciałeś móc obejrzeć produkt z każdej strony, zobaczyć detale czy wykończenie. Jeśli tak, fotografia produktowa jest dla Ciebie. Im mniej zdjęć, im mniej pokażesz, im zdjęcia niższej jakości tym mniejsze szanse na finalną sprzedaż. Jestem pewien, że jeśli zobaczysz zdjęcia kiepskiej jakości zrobione na tle kafelków podłogowych mniej chętnie zdecydujesz się na zakup, niż gdybyś zobaczył zdjęcie na białym tle, w dużej rozdzielczości, pięknie doświetlone i z dbałością o dokładne odwzorowanie produktu.
Wyróżnij się na tle konkurencji
Profesjonalny packshot to jedno. Drugie to zdjęcia sesyjne (np. w przypadku odzieży), pokazujące produkt będący w użyciu. Profesjonalne i zachwycające fotografie produktowe, potrafią stworzyć magnetyczną otoczkę wizualną Twoich produktów i marki, pozwalającą pokazać czym jest Twoja marka, do kogo jest kierowana, nadać jej dynamikę, życie, przekazać jej wartości i budować społeczność. A więc nie tylko sprzedaż, ale również w grę wchodzi aspekt wizerunkowy.
Packshot – inwestycja warta swej ceny
Profesjonalne zdjęcia produktów to nie rzadko większa inwestycja. Zakup własnego sprzętu jest drogi, a nauka czasochłonna. Dlatego warto rozważyć zatrudnienie profesjonalisty, który przyjedzie do Twojej firmy i na miejscu dokona zdjęć wszystkich produktów zgodnie z Twoimi wytycznymi oraz sztuką. Zdjęcia możesz wykorzystywać nie tylko na WWW, ale również w katalogach, ulotkach czy social mediach. Nasz dział fotografii produktowej nie tylko przygotowuje odpowiednie zdjęcia, zajmuje się postprodukcją, ale również doradzi jak się wyróżnić na tle konkurencji i wskaże co powinniśmy na zdjęciach pokazać. Im większy wolumen zamówień tym uzyskasz korzystniejszą cenę.