fbpx
Kategoria: Design/UX/UI
E-mail marketing – Jak zaprojektować mailing, który będzie sprzedawał

E-mail marketing – Jak zaprojektować mailing, który będzie sprzedawał

E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem elektronicznych skrzynek pocztowych. Skoro czytasz ten wpis, zapewne to wiesz. Z naszego artykułu dowiesz się jak tworzyć e-maile, które sprzedają.

Jak sprawić, by e-mail został wyświetlony

Zanim przejdziemy do omawiania konstrukcji samego mailingu, warto zacząć od innego kluczowego parametru. Open rate, bo o nim mowa, jest to stosunek liczby wyświetleń tytułu maila w skrzynce do liczby jego otwarć (wyświetleń treści). A więc najpierw odpowiedzmy na pytanie: jak sprawić by użytkownicy otworzyli nasz mail?

Nadawca wiadomości

Zwróć uwagę na nadawcę. Ten musi być wiarygodny. Spraw by mail, z którego wysyłasz wiadomość, był łatwy do skojarzenia z Twoją marką. Ponadto Open Rate zwiększy się, jeśli nadawcą będzie konkretna osoba. Na przykład „Jan Kowalski”. Ważne, by była to istniejąca osoba. Podana z imienia i nazwiska. Możesz wzbogacić nadawcę o nazwę marki. Pozwoli to budować rozpoznawalność i zaufanie do marki.

Temat wiadomości

Inną niezwykle istotną kwestią, jest temat wiadomości. Użytkownik nie otworzy maila, jeśli go nie zainteresujemy. Postaw na krótki i zwięzły komunikat, na tzw. samo mięso. Staraj się nie przekroczyć 5-6 słów. Dodatkowo temat wiadomości warto personalizować. Zastosowanie personalizacji pozwala zwiększyć open rate nawet o ponad 100%!

Unikaj spamu

Zadbaj o to, by Twój mail nie wpadł do spamu. Unikaj zatem słów „promocja”, „oferta”, „sale”, „kredyt”, „pożyczka”, „konkurs”, „kasyno” itd.. Jeśli w treści maila dodajesz grafikę, dziel ją na mniejsze plastry. Pozwoli to na uniknięcie filtrów antyspamowych. Staraj się, by mail nie ważył więcej niż 100 kb.

e-mail marketing

E-mail marketing – jak zaprojektować mailing

Przed rozpoczęciem projektowania lub tworzenia mailingu musimy znać kilka podstawowych zasad, którymi należy się kierować:

  • Jeden mail, równa się jeden cel – skup się na nim.
  • Less is more – im prościej tym lepiej
  • Najważniejsza treść powinna znaleźć się w obrębie 600×400 pikseli
  • Waga mailingu nie powinna przekraczać 400 kb (idealnie jeśli mniej niż 100 kb)
  • Jeśli tworzysz mailing graficzny, jedną grafikę dziel na mniejsze plasterki i osadzaj w tabeli (np. 6 lub 12)
  • Zachowaj jedno lub dwukolumnowy układ – przy większej liczbie kolumn mailing nie będzie czytelny
  • Stosuj atrybuty „alt” do grafik – jeśli nie wyświetli się grafika, wyświetli się tekst
  • Nie używaj dużych grafik – zwiększają ryzyko, że mail wpadnie do spamu
  • Staraj się zachęcić do przejścia na landing page lub do swojej witryny – nie sprzedawaj na siłę w mailingu
  • Optymalizuj pod mobile – już ponad połowa mailingów jest odczytywana na urządzeniach przenośnych

Jaki rozmiar powinien mieć e-mail?

Jedną z kluczowych rzeczy, jakie powinieneś wiedzieć o projektowaniu mailingów, jest to, że najważniejsze elementy jego designu powinny znaleźć się jeszcze przed linią załamania. Ta linia znajduje się mniej więcej na wysokości 400 pikseli. Kolejną ważną informacją jest fakt, że większość przeglądarek i klientów pocztowych wyświetla treść na szerokość 600 px (czasem mniej, czasem więcej jednak w większości przypadków ta szerokość będzie wyświetlana).

Wniosek nasuwa się sam. Najważniejsze treści mailingu powinny znajdować się na obszarze 600 pikseli szerokości na 400 pikseli wysokości. Mailing oczywiście może być wyższy (nigdy szerszy) jednak treści poniżej pierwszych 400 pikseli będą rzadziej oglądane.

Jakie elementy powinien zawierać dobry e-mail

Oczywiście logo firmy. Powinno znaleźć się w lewym lub prawym górnym rogu kreacji. Jeśli jednak nie zależy Ci na ekspozycji własnego brandu, możesz umieścić je w stopce.

Nagłówek – Call to Action

Kolejnym elementem, który musi się znaleźć w mailingu, jest nagłówek (head). Tu jest podobnie jak przypadku tematu wiadomości. Musi być prosto i jasno. Oszczędzaj miejsce. Pisz krótko, zwięźle i konkretnie. Maksymalnie 5-6 słów, idealnie, jeśli zmieścisz się w 2-4 słowach. Im komunikat bardziej skondensowany, tym lepiej. Nie pozostawiaj pola do zastanawiania się, użytkownik musi od razu wiedzieć, czego od niego oczekujesz. Napisz „Kup pralkę Tytan 200” w subhead dopisz „Zyskaj darmową dostawę” lub „Weź pożyczkę na 2000 zł” / „przeznacz, na co tylko chcesz”.

Banefity

Trzecim elementem są tzw. benefity (mogą, ale nie muszą pojawić się na kreacji). Również konkretne i skondensowane. Są to dodatkowe, ale ważne, informacje mające zachęcić klienta do kliknięcia buttonu. Przykładami benefitów, do nagłówka związanego z pralką mogą być: „Rozłóż na 12 rat”; „2 lata gwarancji”; „Zamów dziś = darmowa dostawa”. Tutaj warto zaznaczyć, że obecność benefitów nie zawsze jest dobra. Pamiętaj, że masz tylko 2-3 sekundy na przykucie uwagi odbiorcy i nie chcesz go rozpraszać. Chcesz, żeby przeszedł do Twojego sklepu online lub landing page.

Button – Call to Action

Koniecznie na kreacji umieść button. Możesz postawić na znane i neutralne „Sprawdź” czy „Więcej”, jednak czasem lepiej sprawdzają się call to action w pierwszej osobie np. „Chcę skorzystać”, „Wchodzę” czy „Biorę udział”. Innym dobrym sposobem na Call to action są te informując o tym, co stanie się po kliknięciu buttonu „Chce skorzystać z promocji”, „Pobierz darmowy e-book”, „Zarezerwuj miejsce”.

Warto zauważyć, że elementy klikalne (CTA) na kreacji powinny być wyraźnie zaznaczone i od razu widoczne. A więc:

  • podkreśl aktywne linki i wyróżnij ja kolorem
  • stosując buttony pokaż, że są wypukłe
  • pokaż strzałkę na buttonie
  • zastosuj kontrastowe kolory
  • pozostaw dużo przestrzeni wokół buttonów
  • stosuj język korzyści

Stopka

Ostatnim z elementów jest stopka. Warto umieścić w niej ikony social mediów, elementy uwierzytelniające takie jak certyfikaty, nagrody czy dane o firmie. Koniecznie umieść link do rezygnacji z subskrypcji. Ten ostatni element jest dziś wymagany prawnie.

E-mail marketing – Język korzyści

Jak pisałem na początku, aby użytkownik kliknął link, musi zostać odpowiednio zmotywowany. Aby zachęcić go do tego, mamy zaledwie kilka sekund, dlatego koniecznie postaw na komunikaty krótkie i łatwe do zrozumienia. Informuj o tym, co użytkownik zyska, klikając w Twój mailing. Jak może mu to pomóc lub jak może to pomóc rozwiązać jego problemy. Przykładami użycia języka korzyści są:

  • Płacisz raty w kilku bankach? Subhead: Weź pożyczkę konsolidacyjną i zamień na jedną niską ratę
  • Nadal płacisz za SMS? Subhead: Wybierz Mobile i korzystaj bez ograniczeń
  • Nudne grafiki? Nie u nas! Subhead: Załóż darmowe konto i korzystaj z 300 000 darmowych grafik.
  • Zamów dziś, zyskaj darmową dostawę do domu.

Podsumowanie

Tworząc mailing, powinieneś zdecydować się na ciekawy tytuł. Najważniejsze elementy mailingu umieścić już w pierwszej części e-maila przed linią załamania (600×400). Ponadto tworząc teksty, stawiaj na konkretny i jasny przekaz. Zadbaj o spójną graficznie szatę z miejscem docelowym (serwis, sklep, landing page). Umieść wyraźne i widocznie klikalne CTA oraz buttony. Dzięki tak stworzonemu mailowi, Twój e-mail marketing zyska nowe oblicze w postaci konwersji.

5/5 - (12 ocen)
E-mail marketing – Jak zaprojektować mailing, który będzie sprzedawałWróć do bazy wiedzy
5/5 - (12 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Social media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.

    Czytaj dalejSocial media i sukces w e-commerce. 5 sposobów na wzrost sprzedaży.
  • Kategoria: eCommerce
    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie

    Czytaj dalej5 prostych sposobów na poprawienie sprzedaży w sklepie
  • Kategoria: Biznes
    Co to jest WCAG?

    Co to jest WCAG?

    Czytaj dalejCo to jest WCAG?
Nestry
5.0
Na podstawie 11 opinii
powered by Google
js_loader