• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
Nestry Agencja Interaktywna & Social Media 🥇 | Warszawa | UX | Design

Nestry Agencja Interaktywna & Social Media 🥇 | Warszawa | UX | Design

Agencja Interaktywna Warszawa

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Nasze Usługi
    • Usługi dla E-Commerce
    • Projektowanie graficzne Warszawa
    • Agencja Social Media & Content Marketing
    • Animacja Reklamowe
    • Web Development
    • Kreacja, Branding, Visual Identity
    • Digital Consulting & Strategy
    • Copywriting
  • O nas
  • Realizacje
  • Klienci
  • Baza Wiedzy
  • Kontakt

Archetyp marki: Bohater

Jesteś tutaj:Strona główna / Poradnik Marketera / Archetyp marki: Bohater
Odwiedziny: 256
archetyp marki bohater

Bohater to heros. Indywidualista, ale nie egoista. Archetyp ten skupia się na rozwiązywaniu małych i dużych problemów tego świata. Marki spod znaku bohatera są ambitne, lubią ryzyko, kwestionują status quo. Archetyp marki Bohater świetnie sprawdzi się zarówno w dużych, jak i małych firmach z branż: środków czystości, transportu, sportu, usług detektywistycznych, usług prawnych czy u lokalnego mechanika, ale nie tylko.

Spis treści Ukryj
Kim jest Bohater?
Co lubi bohater?
Archetyp marki Bohater – do kogo pasuje?
Konsumenci utożsamiający się z bohaterem
Podsumowanie
Archetyp marki: bohater

Kim jest Bohater?

Bohater to Superman wśród marek. Indywidualista, który uwielbia ryzyko, walkę. Zdarza się, że szuka wrogów zarówno wśród konkurencji, jak i w problemach swoich klientów.

Jego celem zawsze jest zwycięstwo i mistrzostwo. Nie jest to jednak osobnik egoistyczny. Jego działania zawsze służą dobru. W swojej walce może rozwiązywać zarówno duże problemy tego świata, jak i małe codzienne bolączki Twoich klientów.

Jednego dnia może ratować świat przed zagładą klimatyczną, kolejnego pomóc oczyścić kanapę z psiej sierści.

Przekaz bohatera skłania do pracy nad sobą i swoim otoczeniem. Ciągle chce stawać się lepszą wersją siebie. Bohater zadaje trudne pytania i prowokuje do kwestionowania status quo.

Co lubi bohater?

Bohater uwielbia wyzwania i porządek, dlatego świetnie sprawdzi się w przypadku marek związanych z czystością i środkami czystości. Uwielbia inspirować do działania, popycha nas do celu, zachęca, dodaje odwagi. Stara się zmieniać świat na lepsze.

Archetyp marki Bohater – do kogo pasuje?

Marka decydująca się na archetyp bohatera nie musi być liderem rynku. Sprawdzi się również w przypadku mniejszych firm.

Przykładami marek wykorzystujących archetyp bohatera są z pewnością: Nike, BMW, Fedex, Danio, Mr. Muscle, Tatra, Duracell czy Leroy Merlin. Wszyscy doskonale pamiętamy kampanie „Ty też możesz być bohaterem w swoim domu” Leroy Merlina, która w sposób bezpośredni wynika z jego archetypu.

Innymi ciekawymi kampaniami były Danio – Mały Głód, czy reklamy Tatry z rozbójnikiem ratującego człowieka znad przepaści również mówiąca wprost „Możesz na mnie liczyć”.

Bohater sprawdzi się w markach związanych środkami czystości, transportem, sprzętem sportowym, ciężkim sprzętem budowlanym, braną paliwową, samochodami, usługami detektywistycznymi, a nawet u hydraulików, elektryków czy mechaników.

Konsumenci utożsamiający się z bohaterem

Archetyp marki Bohatera trafia do konsumentów, którzy postrzegają siebie jako osoby silne, cenią sobie indywidualność, uwielbiają być inspirowane. Stawiają na wydajność i dobrą jakość.

Osoby utożsamiające się z archetypem bohatera szukają marek, nie tylko odpowiadających na ich potrzeby konsumencie, ale również niosą ze sobą większą misję, np. wspierają ekologię.

Podsumowanie

  • Pragnienie/ Cel: Dojść do mistrzostwa, tak aby świat był lepszy
  • Boi się: poniesienia porażki, upadku i okazania słabości, bycia tchórzem.
  • Strategia: Rozwój kompetencji, szukanie rozwiązań, innowacyjność
  • Wybiera kolory: Odważne, kontrastowe, wyróżniające się
  • Hasło: „Zawsze możesz na mnie liczyć:
  • Przykłady marek o archetypie bohatera: Nike, BMW, Fedex, Mr. Muscle, Tatra, Duracell, Leroy Merlin
  • Osoby o typie bohatera: Rocky Balboa, SuperMan, Batman, Harry Potter, Spiderman, Nelson Mandela,
  • Sprawdzi się w branżach: środki czystości, transport, sport, ciężki sprzęt, paliwa, samochody, artykuły gospodarstwa domowego, usługi prawne, usługi detektywistyczne, hydraulik, elektryk, mechanik
5 / 5 ( 3 votes )

Masz dodatkowe pytania?

Napisz do nas o swoim wyzwaniu, pomyśle lub oczekiwaniach. W naszej Agencji Interaktywnej zajmiemy się Twoim zgłoszeniem najszybciej jak to możliwe, zaproponoujem rozwiązania i odpowiemy na pytania.

Skontaktuj się z nami

Footer

Kontakt

Nestry Agencja Interaktywna
Nestry sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 151/10
02-326 Warszawa
Get directions
+48 735 068 543
kontakt@nestry.pl

Menu

  • O nas
  • Baza Wiedzy
  • FAQ
  • Usługi dla E-Commerce
  • Praca
  • Polityka Prywatności
  • Polityka Cookies

Social Media

Co u nas?

  • Email
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Phone
  • YouTube

Jesteśmy częścią grupy Inspire Labs

Prawo autorskie Ⓒ 2019 - Agencja Interaktywna Nestry - Warszawa