
Bohater to heros. Indywidualista, ale nie egoista. Archetyp ten skupia się na rozwiązywaniu małych i dużych problemów tego świata. Marki spod znaku bohatera są ambitne, lubią ryzyko, kwestionują status quo. Archetyp marki Bohater świetnie sprawdzi się zarówno w dużych, jak i małych firmach z branż: środków czystości, transportu, sportu, usług detektywistycznych, usług prawnych czy u lokalnego mechanika, ale nie tylko.

Kim jest Bohater?
Bohater to Superman wśród marek. Indywidualista, który uwielbia ryzyko, walkę. Zdarza się, że szuka wrogów zarówno wśród konkurencji, jak i w problemach swoich klientów.
Jego celem zawsze jest zwycięstwo i mistrzostwo. Nie jest to jednak osobnik egoistyczny. Jego działania zawsze służą dobru. W swojej walce może rozwiązywać zarówno duże problemy tego świata, jak i małe codzienne bolączki Twoich klientów.
Jednego dnia może ratować świat przed zagładą klimatyczną, kolejnego pomóc oczyścić kanapę z psiej sierści.
Przekaz bohatera skłania do pracy nad sobą i swoim otoczeniem. Ciągle chce stawać się lepszą wersją siebie. Bohater zadaje trudne pytania i prowokuje do kwestionowania status quo.
Co lubi bohater?
Bohater uwielbia wyzwania i porządek, dlatego świetnie sprawdzi się w przypadku marek związanych z czystością i środkami czystości. Uwielbia inspirować do działania, popycha nas do celu, zachęca, dodaje odwagi. Stara się zmieniać świat na lepsze.
Archetyp marki Bohater – do kogo pasuje?
Marka decydująca się na archetyp bohatera nie musi być liderem rynku. Sprawdzi się również w przypadku mniejszych firm.
Przykładami marek wykorzystujących archetyp bohatera są z pewnością: Nike, BMW, Fedex, Danio, Mr. Muscle, Tatra, Duracell czy Leroy Merlin. Wszyscy doskonale pamiętamy kampanie „Ty też możesz być bohaterem w swoim domu” Leroy Merlina, która w sposób bezpośredni wynika z jego archetypu.
Innymi ciekawymi kampaniami były Danio – Mały Głód, czy reklamy Tatry z rozbójnikiem ratującego człowieka znad przepaści również mówiąca wprost „Możesz na mnie liczyć”.
Bohater sprawdzi się w markach związanych środkami czystości, transportem, sprzętem sportowym, ciężkim sprzętem budowlanym, branżą paliwową, samochodami, usługami detektywistycznymi, a nawet u hydraulików, elektryków czy mechaników.
Konsumenci utożsamiający się z bohaterem
Archetyp marki Bohatera trafia do konsumentów, którzy postrzegają siebie jako osoby silne, cenią sobie indywidualność, uwielbiają być inspirowane. Stawiają na wydajność i dobrą jakość.
Osoby utożsamiające się z archetypem bohatera szukają marek, nie tylko odpowiadających na ich potrzeby konsumencie, ale również niosą ze sobą większą misję, np. wspierają ekologię.
Podsumowanie
- Pragnienie/ Cel: Dojść do mistrzostwa, tak aby świat był lepszy
- Boi się: poniesienia porażki, upadku i okazania słabości, bycia tchórzem.
- Strategia: Rozwój kompetencji, szukanie rozwiązań, innowacyjność
- Wybiera kolory: Odważne, kontrastowe, wyróżniające się
- Hasło: „Zawsze możesz na mnie liczyć:
- Przykłady marek o archetypie bohatera: Nike, BMW, Fedex, Mr. Muscle, Tatra, Duracell, Leroy Merlin
- Osoby o typie bohatera: Rocky Balboa, SuperMan, Batman, Harry Potter, Spiderman, Nelson Mandela,
- Sprawdzi się w branżach: środki czystości, transport, sport, ciężki sprzęt, paliwa, samochody, artykuły gospodarstwa domowego, usługi prawne, usługi detektywistyczne, hydraulik, elektryk, mechanik