fbpx
Kategoria: Social Media
Archetyp marki – Bohater

Archetyp marki – Bohater

archetyp marki bohater

Bohater to heros. Indywidualista, ale nie egoista. Archetyp ten skupia się na rozwiązywaniu małych i dużych problemów tego świata. Marki spod znaku bohatera są ambitne, lubią ryzyko, kwestionują status quo. Archetyp marki Bohater świetnie sprawdzi się zarówno w dużych, jak i małych firmach z branż: środków czystości, transportu, sportu, usług detektywistycznych, usług prawnych czy u lokalnego mechanika, ale nie tylko.

Archetyp marki: bohater

Kim jest Bohater?

Bohater to Superman wśród marek. Indywidualista, który uwielbia ryzyko, walkę. Zdarza się, że szuka wrogów zarówno wśród konkurencji, jak i w problemach swoich klientów.

Jego celem zawsze jest zwycięstwo i mistrzostwo. Nie jest to jednak osobnik egoistyczny. Jego działania zawsze służą dobru. W swojej walce może rozwiązywać zarówno duże problemy tego świata, jak i małe codzienne bolączki Twoich klientów.

Jednego dnia może ratować świat przed zagładą klimatyczną, kolejnego pomóc oczyścić kanapę z psiej sierści.

Przekaz bohatera skłania do pracy nad sobą i swoim otoczeniem. Ciągle chce stawać się lepszą wersją siebie. Bohater zadaje trudne pytania i prowokuje do kwestionowania status quo.

Co lubi bohater?

Bohater uwielbia wyzwania i porządek, dlatego świetnie sprawdzi się w przypadku marek związanych z czystością i środkami czystości. Uwielbia inspirować do działania, popycha nas do celu, zachęca, dodaje odwagi. Stara się zmieniać świat na lepsze.

Archetyp marki Bohater – do kogo pasuje?

Marka decydująca się na archetyp bohatera nie musi być liderem rynku. Sprawdzi się również w przypadku mniejszych firm.

Przykładami marek wykorzystujących archetyp bohatera są z pewnością: Nike, BMW, Fedex, Danio, Mr. Muscle, Tatra, Duracell czy Leroy Merlin. Wszyscy doskonale pamiętamy kampanie „Ty też możesz być bohaterem w swoim domu” Leroy Merlina, która w sposób bezpośredni wynika z jego archetypu.

Innymi ciekawymi kampaniami były Danio – Mały Głód, czy reklamy Tatry z rozbójnikiem ratującego człowieka znad przepaści również mówiąca wprost „Możesz na mnie liczyć”.

Bohater sprawdzi się w markach związanych środkami czystości, transportem, sprzętem sportowym, ciężkim sprzętem budowlanym, branżą paliwową, samochodami, usługami detektywistycznymi, a nawet u hydraulików, elektryków czy mechaników.

Konsumenci utożsamiający się z bohaterem

Archetyp marki Bohatera trafia do konsumentów, którzy postrzegają siebie jako osoby silne, cenią sobie indywidualność, uwielbiają być inspirowane. Stawiają na wydajność i dobrą jakość.

Osoby utożsamiające się z archetypem bohatera szukają marek, nie tylko odpowiadających na ich potrzeby konsumencie, ale również niosą ze sobą większą misję, np. wspierają ekologię.

Podsumowanie

  • Pragnienie/ Cel: Dojść do mistrzostwa, tak aby świat był lepszy
  • Boi się: poniesienia porażki, upadku i okazania słabości, bycia tchórzem.
  • Strategia: Rozwój kompetencji, szukanie rozwiązań, innowacyjność
  • Wybiera kolory: Odważne, kontrastowe, wyróżniające się
  • Hasło: „Zawsze możesz na mnie liczyć:
  • Przykłady marek o archetypie bohatera: Nike, BMW, Fedex, Mr. Muscle, Tatra, Duracell, Leroy Merlin
  • Osoby o typie bohatera: Rocky Balboa, SuperMan, Batman, Harry Potter, Spiderman, Nelson Mandela,
  • Sprawdzi się w branżach: środki czystości, transport, sport, ciężki sprzęt, paliwa, samochody, artykuły gospodarstwa domowego, usługi prawne, usługi detektywistyczne, hydraulik, elektryk, mechanik
5/5 - (3 ocen)
Archetyp marki – BohaterWróć do bazy wiedzy
5/5 - (3 ocen)

Baza wiedzy

Wpisy, które mogą Cię zainteresować

  • Kategoria: Social Media
    Archetyp marki – Bohater

    Archetyp marki – Bohater

    Czytaj dalejArchetyp marki – Bohater

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Akceptując ciasteczka - akceptujesz politykę prywatności. [polityka cookies]